www.acledabank.com.kh

navigate_nextព័ត៌មាន​ហិរញ្ញវត្ថុnavigate_nextរបាយការណ៍​ប្រធាន​នាយក​ប្រតិបត្តិ

របាយការណ៍​ប្រធាន​នាយក​ប្រតិបត្តិ

បណ្ឌិត អ៊ិន ចាន់នី ប្រធាន​នាយក​ប្រតិបត្តិ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី
បណ្ឌិត អ៊ិន ចាន់នី ប្រធាន​នាយក​ប្រតិបត្តិ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី

"ធនាគារ​នឹង​បន្ត​វិនិយោគ​បន្ថែម និង​កំណត់​អាទិភាព​ខ្ពស់បំផុត ដើម្បី​ភាពជោគជ័យ​យ៉ាង​ធំធេង​ក្នុង​ការកម្លាយខ្លួន​ទៅ​ជា​ធនាគារឌីជីថល ដែល​សម្រេចបាន​ក្នុង​រយៈពេល​មួយ​ទសវត្សរ៍​កន្លង​មកនេះ។ ដូច្នេះ ធនាគារ​មាន​គោលបំណង​ផ្តល់​បទពិសោធន៍​ឱ្យ​កាន់​តែ​ល្អ​ប្រសើរ ក៏​ដូចជា​ផ្តល់​ភាពងាយស្រួល​ក្នុង​ការគ្រប់គ្រង​តម្រូវការ និង​កាត់បន្ថយ​ថ្លៃ​ប្រតិបត្តិការ​ជូន​អតិថិជន។ ធនាគារ​ជឿជាក់ថា អតិថិជន​ទាំងអស់​នឹង​ពេញចិត្ត​នឹង​ឱកាស​ធ្វើ​ប្រតិបត្តិការ ឬ​គ្រប់គ្រងតម្រូវការ​សេវាធនាគារ​ផ្សេងៗ តាម​ជម្រើស​របស់​ខ្លួនផ្ទាល់ នៅ​គ្រប់​កាលៈទេសៈ។
កិច្ចខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​បន្ទាប់​សម្រាប់​ធនាគារ គឺ​ការបង្កើត​បញ្ញាសប្បនិម្មិត/ការវិភាគទិន្នន័យធំៗ (Artificial Intelligent/Big Data Analytic)។ ធនាគារ​កំពុង​ពង្រីក និង​ធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព​ប្រព័ន្ធព័ត៌មានវិទ្យា ដើម្បី​ដោះស្រាយ​សំណុំ​ទិន្នន័យធំៗ (silo-data sets) រួម​បញ្ចូល​បទពិសោធន៍​ជាច្រើនឆ្នាំ ដើម្បី​សម្រេចបាន​នូវ​គោលដៅ​ផ្សព្វផ្សាយ​វៃឆ្លាត ទីផ្សារ និងការលក់ រួមទាំងគុណតម្លៃ និងឱកាសជាច្រើន។ ធនាគារ​ជឿជាក់ថា ទាំងអស់​នេះ​នឹង​ជួយពង្រឹង​តួនាទី​ជា​ធនាគារ​ពាណិជ្ជ​ឈានមុខគេ ព្រមទាំង​ពេញនិយម និង​គួរ​ឱ្យ​ជឿជាក់​បំផុត នៅ​ក្នុង​ប្រទេសកម្ពុជា សម្រាប់​អតិថិជន​ជា​រូបវ័ន្តបុគ្គល ឬនីតិបុគ្គល និង​ដៃគូ​អាជីវកម្ម ទាំងនៅក្នុង និង​ក្រៅប្រទេស។"

សមិទ្ធិផលសម្រេចបានក្នុងឆ្នាំ២០២២

ស្ថានភាពប្រកួតប្រជែង

ផលប៉ះពាល់​ជា​បន្ត​នៃ​បញ្ហា​ខ្សែច្រវាក់​ផ្គត់ផ្គង់​ជាសកល និង​សង្រ្គាម​នៅ​អ៊ុយក្រែន​បាន​នាំ​ឱ្យ​មាន​ការកើនឡើង​នៃ​តម្លៃប្រេង តម្លៃម្ហូបអាហារ និង​អតិផរណាខ្ពស់​ទូទាំង​ពិភពលោក។ ប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍ និង​មាន​សេដ្ឋកិច្ចធំៗ​ជាច្រើន​បាន​ដំឡើង​អត្រាការប្រាក់​ជា​បន្តបន្ទាប់ ដើម្បី​ទប់ស្កាត់​ការកើនឡើង​នៃ​អតិផរណា។ ហេតុនេះ​បណ្តាល​ឱ្យ​មាន​និន្នាការ​កើនឡើង​នៃ​ការចំណាយ​ទុនមូលនិធិ ក្នុង​អំឡុង​នៃឆ្នាំ និង​គ្រា​ខាងមុខ។

គ្រឹះស្ថានធនាគារ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​នានា​នៅ​ក្នុង​ប្រទេសកម្ពុជា​បាន​ធ្វើ​ការប្រកួតប្រជែង​ដ៏ខ្លាំងក្លា ក្នុង​ការប្រើប្រាស់​បណ្តាញ​ទីផ្សារ​ផ្សេងៗ យុទ្ធសាស្ត្រផ្សព្វផ្សាយ វិធីសាស្ត្រ​កំណត់​តម្លៃ​ជាដើម។ល។ ស្ថិតក្នុង​ស្ថានភាព​នោះ អតិថិជន​ទទួលបាន​ភាពងាយស្រួល​ក្នុង​ការប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ អានុភាពនៃជម្រើស និង​មាន​ចំណេះដឹង​ផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ​កាន់​តែប្រសើរ។

សេវាធនាគារតាមទូរស័ព្ទ (Mobile Banking App.) បាន​បង្ហាញ​ពី​ប្រជាប្រិយភាព និង​ការប្រកួតប្រជែង​របស់ខ្លួន នៅ​ក្នុង​យុគសម័យឌីជីថល ដោយ​ធនាគារ​ប្រហែល ២/៣ បាន​ដាក់ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​នូវ​សេវាធនាគារ​តាម​ទូរស័ព្ទ​របស់​ពួកគេ។ សេវាអេស៊ីលីដាម៉ូបាល​បាន និងកំពុង​នាំមុខ​គេមួយ ជាមួយ​នឹង​អ្នកប្រើប្រាស់/ដៃគូ ដែល​បាន​ចុះឈ្មោះ​ប្រើប្រាស់​ជាង២,៨៥លាននាក់។ អតិថិជន​អាច​ប្រើប្រាស់​សេវាអេស៊ីលីដាម៉ូបាល​បាន​គ្រប់ទីកន្លែង​ក្នុង​សកលលោក អាចស្កែន KHQR/QR ទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា និង​អាច​ធ្វើ​ការទូទាត់​ឆ្លងដែន​ជា​មួយ QR Code នៅក្នុង​ប្រទេសថៃ​ផងដែរ។

ចំណុច​សំខាន់ៗនៃ​ប្រតិបត្តិការ​ក្នុងឆ្នាំ២០២២

សេវាលក់រាយ និង​អាជីវកម្ម​ខ្នាតតូច

ឥណទាន​ខ្នាតតូច​បាន​កើន​ឡើង​១៦,៨៩% ឬ​ស្មើ​នឹង៤១៤,៦២លានដុល្លារអាមេរិក និង​ឥណទាន​សម្រាប់​ប្រើប្រាស់​ផ្ទាល់ខ្លួន និង​ផ្សេងៗ បាន​កើនឡើង​២៩,៦៦% ឬ​ស្មើ​នឹង៦០,០៨លានដុល្លារអាមេរិក។ ចំណែក​ឥណទាន​គេហដ្ឋាន​មាន​ចំនួន១៨២,៩៣លានដុល្លារអាមេរិក។ សមតុល្យ​ឥណទាន​សរុប​មាន​ចំនួន៦.៤២១,៦៥លានដុល្លារអាមេរិក នៅ​ដំណាច់​ឆ្នាំ២០២២។

សម្ព័ន្ធធនាគារ​មាន​សមតុល្យ​ប្រាក់បញ្ញើ-សន្សំ​សរុប​ចំនួន៦.៣៨៨,៩៩លានដុល្លារអាមេរិក (កើនឡើង១១.៧៧% ឬ​ស្មើ​នឹង៦៧២,៩៧លានដុល្លារអាមេរិក) និង​មាន​គណនី​សរុប​ជាង​៣,៨៦៥,៧៤៩ គណនី។ វិស័យ​លក់រាយ​គឺជា​ផ្នែក​ដែល​ធំ​ជាងគេ​បំផុត​នៃ​កំណើន​ប្រាក់បញ្ញើសរុប ដែល​ភាគច្រើន​បាន​មក​ពី​អតិថិជន​ដាក់ប្រាក់​បញ្ញើ​ដំបូង ដូចជា​កម្មករនិយោជិត​តាមរយៈ​សេវា​បើកប្រាក់បៀវត្ស និង​អតិថិជន​នៅ​តាម​ជនបទ ដែល​ពួកគាត់​បាន​ប្រើប្រាស់​គណនីវ៉លឡេត របស់​អេស៊ីលីដាម៉ូបាល ដែល​ជា​ផលិតផល និង​សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុ តាមរយៈ​បច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុ បាន​ចូល​រួមចំណែក​ធ្វើ​ឱ្យ​មាន​កំណើន​យ៉ាងខ្លាំងក្លា។

សម្ព័ន្ធធនាគារ​កំពុង​តែ​អភិវឌ្ឍ​នូវ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ឱ្យ​កាន់តែ​ទូលំទូលាយ សម្រាប់​ជា​ជម្រើស​ដ៏​សម្បូរបែប​ជា​មួយ​នឹង​សាខា​ទាំង៣១៨ទីតាំង (ឬការិយាល័យ) និង​សេវាកម្ម​ធនាគារស្វ័យប្រវត្តិ​ចំនួន១២៥ទីតាំង ព្រមទាំង​មាន​ម៉ាស៊ីន​អេធីអឹម​ចំនួន១,២០០គ្រឿង និងម៉ាស៊ីនឆូតកាត​ចំនួន៤,៣៥៨គ្រឿង។ ចំណុច​គួរ​ជាទី​មោទនភាព គឺ​សម័្ពន្ធធនាគារ​បាន​បោះពុម្ព​ប័ណ្ណឥណពន្ធ​ចំនួន១,៨០លាន ប័ណ្ណ​ជូន​ដល់​អតិថិជន។ បន្ថែម​លើ​នេះ អេស៊ីលីដាម៉ូបាល (ACLEDA mobile) បាន​ទទួល​ប្រជាប្រិយភាព​យ៉ាងខ្លាំង ដែល​មាន​អ្នក​ចុះឈ្មោះ​ប្រើប្រាស់​ច្រើន​ជាង២,៨៥លាននាក់ នៅ​ដំណាច់​ឆ្នាំ២០២២នេះ។

ឥណទានខ្នាតមធ្យម និងសាជីវកម្ម

ក្នុង​ឆ្នាំ២០២២ សេវា​ចាត់ចែង​សាច់ប្រាក់​បាន​កើនឡើង​យ៉ាងខ្លាំង តាមរយៈ​ការចាប់​ដៃគូ​ជាមួយ​នឹង​វិស័យសាធារណៈ ជាពិសេស បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គម (ប.ស.ស.) សេវា​បើកប្រាក់​បៀវត្ស​សម្រាប់​មន្ត្រីរាជការ សេវា​ប្រមូលពន្ធ​លើ​មធ្យោបាយ​ដឹកជញ្ជូន និង​យានជំនិះ​គ្រប់ប្រភេទ។ តម្រូវការ​ប្រើប្រាស់​សេវា​បើកប្រាក់បៀវត្ស​បាន​កើនឡើង​ខ្លាំង​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ២០២២ ដោយ​មាន​ស្ថាប័នរដ្ឋាភិបាល ព្រមទាំង​ក្រុមហ៊ុនធំៗ ក្នុង​ស្រុក និង​ក្រៅប្រទេស រួម​ទាំង​ស្ថាប័ននានា​បាន​ចូលរួម​ប្រើប្រាស់ ដែល​ជា​ឱកាស​ដ៏​ល្អ​សម្រាប់​ការលក់​ផលិតផលផ្សេងៗ​ទៀត។

បន្ថែម​លើនេះ ការផ្តល់​ជូន​សេវាកម្ម​ដ៏​ល្អ​បំផុត​តាមរយៈ​បណ្តាញ​ប្រតិបត្តិការ​ទូទាំង​ប្រទេស​របស់​ធនាគារ បាន​ទាក់ទាញ និង​ជំរុញ​ក្រុមហ៊ុន​អាជីវកម្ម​ខ្នាតមធ្យម និង​សាជីវកម្ម​យ៉ាងខ្លាំង ក្នុង​ការជ្រើសរើស​ធនាគារ​ជា​អ្នក​សម្របសម្រួល​អាទិភាព​ទីមួយ សម្រាប់​ការចាត់ចែង និង​ប្រភពហិរញ្ញវត្ថុ សម្រាប់​គាំទ្រ​ការទូទាត់ និង​ប្រតិបត្តិ​អាជីវកម្ម​របស់​ពួកគាត់។ សេវាកម្ម​ចម្រុះ​សម្បូរបែប​ទាំងនេះ​បាន​ផ្តល់​ផលវិជ្ជមាន​ដ៏​សំខាន់លើ​លំហូរ​សាច់ប្រាក់​ជា​រូបិយវត្ថុ​ជាតិ​របស់​ធនាគារ និង​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​ធនាគារ​មាន​លទ្ធភាព​ប្រមូល​នូវ​ប្រភព ធនធាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​ជា​រូបិយវត្ថុរៀល​ដើម្បី​ពង្រឹង និង​ពង្រីក​ការផ្តល់​ឥណទាន​ជា​ប្រាក់រៀល​បាន​កាន់​តែ​ច្រើន​ផងដែរ។ ទន្ទឹម​នឹងនេះ ឥណទាន​អាជីវកម្មខ្នាតមធ្យម និង​សាជីវកម្ម បាន​កើន​ឡើង១៧,៨៧% បើធៀប​នឹង​ឆ្នាំ២០២១ ដែល​មាន​ចំនួន​ស្មើ​នឹង៣៩,០៤% នៃ​សមតុល្យ​ឥណទាន​សរុប។

លើស​ពី​នេះ​ទៅ​ទៀត ធនាគារ និង​ក្រុមហ៊ុន​បុត្រសម្ព័ន្ធ​របស់​ខ្លួន នៅ​តែ​បន្ត​កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ​ជា​មួយ​នឹង​ដៃគូ​យុទ្ធសាស្រ្ត​រយៈពេលវែង ដែល​មាន​បទពិសោធន៍​ដ៏​សម្បូរបែប ដែល​អាច​ជួយ​ដល់​អតិថិជន​ក្នុង​ការគ្រប់គ្រង​ធនធាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​របស់​ពួក​គាត់ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព និង​ប្រសិទ្ធផល។ ទន្ទឹម​នឹង​នេះ ភាព​ជា​ដៃគូ​ទាំងនេះ​បាន​រួមចំណែក​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការផ្តល់​ប្រភព​មូលនិធិ​រយៈពេល​វែង​ដល់​ធនាគារ និង​ជា​ប្រភព​នៃ​ប្រាក់ចំណូល​ក្រៅ​តារាងតុល្យការ។ ម្យ៉ាង​វិញទៀត ភាព​ជា​ដៃគូ​នេះ​ក៏​បាន​ចែក​រំលែក​នូវ​ជំនាញ និង​បទពិសោធន៍​អន្តរជាតិ​ជូន​ដល់​ថ្នាក់គ្រប់គ្រង និង​បុគ្គលិក​របស់​ធនាគារ។

រតនាភិបាល និងអន្តរជាតិ

ជា​ធនាគារ​ឈានមុខ​ក្នុង​ការផ្តល់​សេវា​ប្តូរប្រាក់​ជូន​សាធារណជន​គ្រប់វិស័យ ដែល​ចំណូល​ពី​សេវា​ប្តូរប្រាក់​នេះ​បាន​បន្ត​កើន​ឡើង និង​ចូលរួម​បង្កើន​ចំណូល​មិនមែន​ការប្រាក់​របស់​ធនាគារ។ ដោយ​យោង​លើ​គោលការណ៍​គ្រប់គ្រង​ហានិភ័យ ធនាគារ​មិន​បាន​ប្រើប្រាស់​សេវា​ប្តូរប្រាក់​ដើម្បី​រំពឹងទុក​ផលចំណេញ​នា​ពេល​អនាគត​នោះទេ។ ធនាគារ​បម្រើ​សេវា​ប្តូរប្រាក់​សម្រាប់​តែ​កិច្ចគាំទ្រ​ដល់​អាជីវកម្ម​របស់​អតិថិជន​ប៉ុណ្ណោះ។ សេវា​នេះ​ផ្តល់​ប្រភព​ចំណូល​ដែល​មាន​ហានិភ័យទាប ដែល​ធនាគារ​អាច​គ្រប់គ្រង​ចាត់ចែង​ស្ថានភាព​រូបិយប័ណ្ណ​ចំហសុទ្ធ​របស់​ខ្លួន​នៅ​កម្រិត​អនុបាតប្រុងប្រយ័ត្ន​ជាក់លាក់​មួយ​អនុលោម​តាម​ការកំណត់​ផ្ទៃក្នុង និង​បទប្បញ្ញត្តិ​ពាក់ព័ន្ធ។ ចំណូល​ពី​សេវា​នេះ​ជា​ប្រភពចំណូល​ស្ថិរភាព ហើយ​មាន​កំណើន​ជា​លំដាប់ និង​រក្សា​ទំនាក់ទំនង​យូរអង្វែង​ជាមួយ​អតិថិជន និង​ដៃគូ​របស់ ធនាគារ។

តារាងតុល្យការ​របស់​ធនាគារ​ត្រូវ​បាន​ពង្រឹង​និង​រួមចំណែក​ដោយ​ប្រភព​មូលនិធិ​ដ៏​រឹងមាំ​នៃ​ប្រាក់បញ្ញើ​របស់​អតិថិជន និង​ប្រាក់កម្ចី​រយៈពេលវែង ដែល​ផ្តល់​នូវ​ប្រភពហិរញ្ញវត្ថុ​ដ៏​រឹងមាំ ក្នុង​ការគាំទ្រ​ដល់​សម្ទុះ​នៃ​ការរីក​ចម្រើន​នៃ​អាជីវកម្ម និង​ប្រតិបត្តិការ​របស់ធនាគារ។

ធនាគារ​បាន​ចូល​រួមចំណែក​លើកស្ទួយ​ការប្រើប្រាស់​ប្រាក់រៀល តាមរយៈ​ការផ្តល់​ឥណទាន​ជា​ប្រាក់រៀល​ដល់​អតិថិជន ដែល​មាន​ចំនួន​ច្រើន​ជាង១៤% នៃ​ទំហំឥណទាន​សរុប ដែល​លើស​ពី​បញ្ញត្តិ​តម្រូវ​ត្រឹមតែ១០%​ប៉ុណ្ណោះ។

បន្ថែម​ពី​នេះ​ទៀត ធនាគារ​បាន​រក្សា​ទំនាក់ទំនង​ល្អ​ជាមួយ​នឹង​ដៃគូ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទូទាំង​សកលលោក ជា​ពិសេស នៅអឺរ៉ុប សហរដ្ឋអាមេរិក និងអាស៊ី ដើម្បី​គាំទ្រ​ដល់​ធនាគារ ក្នុង​ការធ្វើ​ពិពិធកម្មមូលនិធិ និង​ផ្តល់​ប្រភព​មូលនិធិ​រយៈពេលវែង។

ធនាគារ​នៅ​តែ​បន្ត​ពង្រឹង​ទំនាក់ទំនង​ជា​មួយ​ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ​ជា​ច្រើន និង​បាន​បង្កើន​ធនាគារ​ដៃគូ​ក្រៅប្រទេស​ថ្មីៗ​ជា​ច្រើន​បន្ថែមទៀត ដើម្បី​ពង្រីក​បណ្តាញ​ប្រតិបត្តិការ​របស់​ខ្លួន។ នា​ដំណាច់​ឆ្នាំ២០២២ ធនាគារ​មាន​ធនាគារ​ដៃគូ​ចំនួន​២៦២ នៅ​ក្នុងចំណោម​៤៥ប្រទេស។ លើស​ពី​នេះ​ទៀត ធនាគារ​មាន​ចំណែក​ទីផ្សារ​លើសលុប ក្នុង​ការគ្រប់គ្រង​គណនី​របស់​ធនាគារ និង​ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ​ក្នុងស្រុក ព្រមទាំង​ផ្តល់​សេវា​ផ្ទេរប្រាក់​ដល់​ស្ថាប័ន​ទាំងនោះ​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស។

ធនាគារ​បាន​រៀបចំ និង​អនុវត្ត​បាន​ទាំងស្រុង​តាម​គោលការណ៍​គ្រប់គ្រង​ហានិភ័យ​ផ្ទៃក្នុង តម្រូវការ​បទប្បញ្ញត្តិ និង​កិច្ចព្រមព្រៀង​ជាមួយ​នឹង​ម្ចាស់បំណុល​នានា។

យុទ្ធសាស្រ្ត​អាទិភាព​សម្រាប់​ឆ្នាំ២០២៣

  1. អាទិភាព​សេវាធនាគារ​តាម​ទូរស័ព្ទ និង​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រសើរឡើង​នូវ​កម្មវិធីឌីជីថល រួម​ទាំងប្រព័ន្ធ​ទូទាត់ជាតិ (NPH), ដៃគូ និង​សមាហរណកម្ម​បណ្ដាញ​ទូទាត់អាស៊ាន និង​កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ​ជា​សកល។
  2. បរិវត្តកម្មឌីជីថល​លើ​ធនធានមនុស្ស និង​សុខុមាលភាព​កម្មករនិយោជិត សម្រាប់​កំណើន​ប្រកប​ដោយ​និរន្តរភាព​យូរអង្វែង ជាមួយ​នឹង​ពហុជំនាញ និង​កន្លែង​ធ្វើការ​បែបឌីជីថល។
  3. កាត់​បន្ថយ​លំហូរ​ការងារ​ដោយ​ប្រើប្រាស់​ឯកសារ​ឌីជីថល​តាមរយៈ​កម្មវិធីឌីជីថល សម្រាប់​ផលិតផល និង​សេវាកម្ម​ហិរញ្ញវត្ថុ​ទាំងអស់។
  4. កែលម្អ​ការិយាល័យសាខា និង​យុទ្ធសាស្រ្តស្លាកសញ្ញា ដើម្បី​បង្កើត​សហគមន៍អេស៊ីលីដា។
  5. ស្ថាបត្យកម្ម Data Lakehouse សម្រាប់​ដំណើរការ​ភ្លាមៗ នៃ​ទិន្នន័យ Streaming, ការវិភាគក្បួន​ដោះស្រាយ និង​ការអភិវឌ្ឍម៉ាស៊ីន​បញ្ញាសិប្បនិម្មិត ក្នុង​គោលបំណង​សម្រេច​បាន​នូវ​ទីផ្សារឆ្លាតវៃ, ការយល់ដឹងស៊ីជម្រៅ, ការអភិវឌ្ឍផលិតផល​ដោយជោគជ័យ, ការរកឃើញសកម្មភាព​ក្លែងបន្លំ​ជាមុន និង​សេវាកម្ម​អតិថិជន​ដ៏​ប្រសើរ។
  6. ពង្រឹង​សេវាកម្ម​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​ឱ្យ​ទំនើបបំផុត ដើម្បី​គាំទ្រ​ដល់​យុទ្ធសាស្ត្រ​អាជីវកម្ម​ធនាគារ ខណៈពេល​ដែល​ទ្រព្យសកម្ម​ព័ត៌មាន ត្រូវ​បាន​ការពារ​ដោយ​ប្រើ​បច្ចេកវិទ្យា​ដ៏​ល្អ​ចុងក្រោយ។
  7. ពង្រឹង​ជំហរ​ជា​ក្រុមហ៊ុន​ចុះបញ្ជី​នៅ​ផ្សារមូលបត្រកម្ពុជា ទាំង​មូលបត្របំណុល និង​ភាគហ៊ុន។
  8. ធានា​ធ្វើ​ឱ្យ​ក្រុមហ៊ុនបុត្រសម្ព័ន្ធ​ទាំងអស់​របស់​ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី បង្កើត​ជា​ផ្នែក​សំខាន់​មួយ​នៃ​ធនាគារឌីជីថល និង​សេវាកម្ម​របស់​ពួកគេ។
  9. ភាព​ជា​ដៃគូ​បរិយាបន្ន​ជាមួយ​ស្ថាប័នសក្តានុពល ដើម្បី​កំណើន​អាជីវកម្ម។
  10. ការវាយតម្លៃ​បរិស្ថាន សង្គម និង​អភិបាលកិច្ច (ESG), ក្របខ័ណ្ឌ​នៃ​គោលការណ៍ណែនាំ និង​ការប្តេជ្ញាចិត្ត​ចំពោះ​គោលគំនិត​បីយ៉ាង (មនុស្ស ភពផែនដី ប្រាក់ចំណេញ)។

បញ្ហាចម្បង​ក្នុង​ឆ្នាំ២០២៣

ធនាគារ​ជា​ក្រុមហ៊ុន​ចុះបញ្ជី​មួយ ដែល​អនុលោម​តាម​បទប្បញ្ញត្តិ​របស់​ធនាគារជាតិ នៃ កម្ពុជា និង ន.ម.ក. ហើយ​នេះ​ក៏​ជា​ទំនួលខុសត្រូវ​របស់​ធនាគារ​ចំពោះ​សាធារណជន និង​វិនិយោគិន​ផង​ដែរ។ ក្នុង​ប្រវត្តិ​ជាច្រើន​ឆ្នាំ​របស់​ខ្លួន ធនាគារ​បាន​បង្កើត​ទំនុកចិត្តដល់​សាធារណជន តាមរយៈ​អភិបាលកិច្ច​សាជីវកម្មល្អ គណៈគ្រប់គ្រង​ដែល​មាន​បទពិសោធន៍​យូរឆ្នាំ ព្រមទាំង​មាន​វប្បធម៌​ការងារ​ប្រកប​ដោយ​តម្លាភាព។

ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ឌីជីថល និង​ផលិតផល​បច្ចេកវិទ្យា​ធ្វើ​ឱ្យ​អតិថិជន និង​សាធារណៈ កាន់​តែ​ងាយស្រួល​ក្នុង​ការប្រើប្រាស់​សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុ ដែល​មាន​ភាពសម្បូរបែប។ តាមរយៈនេះ វា​បាន​ជួយ​លុបបំបាត់​គម្លាត​របស់​អតិថិជន​ក្នុង​ទីផ្សារ​ហិរញ្ញវត្ថុ ព្រមទាំង​ញ៉ាំង​ឱ្យ​អតិថិជន​មាន​ជម្រើស​ក្នុង​ចំណោម​ធនាគារ និង​ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ ដោយ​លែង​ខ្វល់​អំពី​តំបន់​រស់នៅ​របស់​ពួកគេ​ទៀត។ សេវា​បច្ចេកវិទ្យា​ក៏​ជួយ​ជំរុញ​ដល់​ការប្រកួតប្រជែង​ខ្លាំងក្លា ទាំង​គុណភាព និង​តម្លៃ​នៃ​សេវាកម្ម។ អេស៊ីលីដាម៉ូបាល បាន​បំពាក់បច្ចេកវិទ្យា​ជំនាន់​ចុងក្រោយ​បំផុត ដែល​មាន​រូបភាព​ទាន់សម័យ​គួរ​ឱ្យ​ទាក់ទាញ។ វា​ត្រូវ​បាន​បង្កើតឡើង​ជាមួយ​នឹង​បទពិសោធន៍​របស់​អតិថិជន ដើម្បី​ឱ្យ​មាន​ភាពងាយស្រួល និង​សមស្រប​ទៅ​នឹង​មនុស្ស​គ្រប់វ័យ។ លើសពីនេះ វា​មាន​សុវត្ថិភាពខ្ពស់ និង​អាច​ទាញយកដោយ​ខ្លួនឯង​នៅ​កន្លែងណា ដែល​មាន WiFi ឬអ៊ីនធើណែត ហើយ​វា​ក៏​ជា​ដំណោះស្រាយ​មួយដែរ ដើម្បី​ជួយ​ឱ្យ​ធនាគារ​ឈានមុខ​ក្នុង​ការប្រកួតប្រជែង។

ឆ្នាំ២០២៣ នឹង​នៅ​តែ​ប្រឈម​ជាមួយ​ឧបសគ្គ​មួយ​ចំនួន ប៉ុន្តែ​កម្ពុជា​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ទីតាំង​ដែល​មាន​សេដ្ឋកិច្ចវិជ្ជមានល្អ ជា​មួយ​នឹង​ការអភិវឌ្ឍ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ដែល​កំពុង​ដំណើរការ​បន្ត និង​ទំនោរ​ប្រសើរ​នៃ​វិស័យធំៗ​ពាក់ព័ន្ធ ដែល​បំពេញ​ដោយ​ភាព​ជា​ដៃគូសេដ្ឋកិច្ច​គ្រប់ជ្រុងជ្រោយ​ក្នុង​តំបន់ (RCEP) កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្មសេរី (FTA) និង​ការប្រកាស​ពី​ការបន្ធូរ​បន្ថយការ​រឹតបន្តឹង​ការធ្វើដំណើរ​របស់​ប្រទេសចិន គួបផ្សំ​នឹង​សាធារណជន​មើលឃើញ​ពី​សារៈសំខាន់​នៃ​ស៊ីហ្គេមលើកទី១ និង​អាស៊ានប៉ារ៉ាហ្គេមលើកទី១២ ដែល​កម្ពុជាធ្វើ​ជា​ម្ចាស់ផ្ទះ​ក្នុង​ខែឧសភា និងមិថុនា ឆ្នាំ២០២៣ ខាង​មុខ​តាម​លំដាប់គ្នា។

ដោយសារ​តែ​ការកើនឡើង​នៃ​តម្រូវការ​សកល ទំនុកចិត្ត​របស់​អ្នកវិនិយោគ​បរទេស និង​ការបើក​ឡើងវិញ​ពេញលេញ​នៃ​ព្រំដែន ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ត្រូវ​បាន​គេ​រំពឹងថា​នឹង​មាន​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​កើនឡើង​នៅ​ឆ្នាំ២០២៣។ ទោះជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ការរីករាលដាល​នៃ​ជំងឺកូវីដ-១៩ នៅ​តែ​ជះឥទ្ធិពល​ដល់​ផ្នែកខ្លះ​នៃ​ពិភពលោក ប៉ុន្តែ​មិនសូវ​មាន​ការភ័យខ្លាច​ជា​សាធារណៈ​នោះទេ។ ការធ្លាក់ចុះ​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ប្រទេសចិន បណ្តាល​មក​ពី​ផលប៉ះពាល់​នៃ​គោលនយោបាយ​គ្មានកូវីដ-១៩ (Zero-COVID-19) អាច​មានភាពប្រសើរ​វិញ ក្រោយ​មាន​ការប្រកាសថា​នឹង​បន្ធូរបន្ថយ​ការរឹតបន្តឹង​ការធ្វើដំណើរ​នៅ​ដើម​ឆ្នាំ២០២៣ ដែល​ជា​ជំហាន​សេដ្ឋកិច្ច​ដ៏​សំខាន់​មួយ​សម្រាប់​តំបន់។ អតិផរណា​នៅ​ឆ្នាំ២០២៣ អាច​ប្រឈម​នឹង​ភាព​មិន​ច្បាស់លាស់ ដោយសារតែ​សង្គ្រាមរុស្ស៊ី-អ៊ុយក្រែន ដែល​អូសបន្លាយ និង​ការប្រែប្រួល​នៃ​សេដ្ឋកិច្ចសកល។ ដោយសារ​ការថមថយ​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​ពិភពលោក​ជាមួយ​នឹង​ការថយចុះ​យឺតៗ នៃ​តម្លៃ​ម្ហូបអាហារ​នោះ អតិផរណា​នៅ​កម្ពុជា​ត្រូវ​បាន​គេ​ព្យាករថា​នឹង​មាន​និន្នាការ​ធ្លាក់ចុះ​ដែរ។

ខ្ញុំ​សូម​ថ្លែង​អំណរគុណ​យ៉ាងជ្រាលជ្រៅ ចំពោះ​ការគាំទ្រ​របស់​អតិថិជន ក្រុមប្រឹក្សាភិបាល ថ្នាក់គ្រប់គ្រង និងបុគ្គលិក ជា​ពិសេស​រាជរដ្ឋាភិបាល ធនាគារជាតិ នៃ កម្ពុជា និង ន.ម.ក. ក្នុងឆ្នាំ២០២២ និង​ការចូលរួម​ប្រកប​ដោយ​សោមនស្ស និង​ឧត្តុង្គឧត្តម​ក្នុង​ឆ្នាំ២០២៣។


បណ្ឌិត អ៊ិន ចាន់នី
ប្រធាន​នាយក​ប្រតិបត្តិ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី
ថ្ងៃ​ទី២២ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២៣

ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​មាន​ចម្ងល់ ឬ​សំណូម​ពរ​ផ្សេងៗ (បម្រើ​២៤​ម៉ោង)

phone០២៣ ៩៩៤ ៤៤៤, ០១៥ ៩៩៩ ២៣៣
emailinquiry@acledabank.com.kh

ផែនទីទំព័រ ទម្រង់សម្រាប់ប្រើជាមួយសេវា របៀបប្រើ លក្ខខណ្ឌ​សុវត្ថិភាព ព័ត៌មានតាមអ៊ីម៉ែល កំណត់ចំណាំផ្នែកច្បាប់ និងឯកជនភាព
អ្នកកំពុងទស្សនា : ១៩៩ ©២០២៤ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី
ផ្ទៃងងឹត
ភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយធនាគារ