navigate_nextព័ត៌មានហិរញ្ញវត្ថុnavigate_nextរបាយការណ៍ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិ
របាយការណ៍ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិ
បណ្ឌិត អ៊ិន ចាន់នី ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី
"ធនាគារមានការប្តេជ្ញាចិត្តខ្ពស់ក្នុងការផ្តល់សេវាកម្មជូនដល់អតិថិជនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងនវានុវត្តន៍។ ដោយការផ្តល់អទិភាពក្នុងការបំពេញតម្រូវការអតិថិជន ធនាគារទទួលបានជោគជ័យក្នុងការធ្វើទំនើបកម្ម និងដំណើរការប្រព័ន្ធធនាគារ ដើម្បីកាត់បន្ថយចំណាយក្នុងការប្រើប្រាស់សេវាកម្មធនាគារប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់ ដែលផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ជូនគ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធ។ ជាងនេះទៅទៀត ធនាគារបន្តវិនិយោគក្នុងការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវហេដ្ឋារចនា សម្ព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន ដែលអាចគ្រប់គ្រង និងផ្ទុកទិន្នន័យដ៏ច្រើន ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ព្រមទាំងអាចផ្សព្វផ្សាយបញ្ជ្រាប ពង្រីកទីផ្សារ និងផ្តល់យុទ្ធសាស្រ្តលក់ដល់អតិថិជន។ យុទ្ធសាស្ត្រសមស្របទាំងនេះ បានបង្កើតឱកាសយ៉ាងច្រើន សម្រាប់អតិថិជន។ បន្ថែមពីលើវត្តមាននៅទីផ្សារក្នុងប្រទេស ធនាគារបានពង្រីកទីផ្សាររបស់ខ្លួនទៅបរទេស តាមរយៈការដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធទូទាត់ឆ្លងដែន ដែលបានដាក់ឱ្យដំណើរការជាលើកដំបូងនៅក្នុងប្រទេសថៃ ហើយទទួលបានជោគជ័យលើការពង្រីកប្រតិបត្តិការទូទាត់ទៅកាន់ប្រទេសឡាវ និងវៀតណាម ជាមួយនឹងផែនការពង្រីកបន្ថែមទៀតទៅក្នុងប្រទេសមួយចំនួនទៀត។ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ធនាគារ ស្របតាមគោលដៅ និងយុទ្ធសាស្ត្រ នឹងត្រួសត្រាយផ្លូវបន្តភាពជោគជ័យទាំងនៅទីផ្សារក្នុងស្រុក និងអន្តរជាតិ។"
សមិទ្ធិផលសម្រេចបានក្នុងឆ្នាំ២០២៣
ស្ថានភាពប្រកួតប្រជែង
ឆ្នាំ២០២៣ អង្គការសុខភាពពិភពលោក (WHO) បានប្រកាសស្តីពីការបញ្ចប់ជំងឺរាតត្បាតកូវីដ-១៩។ បច្ចេកវិទ្យាបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) កំពុងមានទំនោរកើនឡើង និងសក្ដានុពលកាន់តែខ្លាំង ក្នុងការធ្វើការងារ ឬសកម្មភាពផ្សេងៗ ជំនួសមនុស្ស។ នៅទូទាំងពិភពលោក អត្រាការប្រាក់បានកើនឡើងខ្ពស់គួរឱ្យកត់សម្គាល់ មុនពេលវាមានទំនោរធ្លាក់ចុះបន្តិចនៅចុងឆ្នាំ ដោយរំពឹងថា វានឹងបន្តធ្លាក់ចុះបន្ថែមទៀតនៅកំលុងឆមាសទី១ ឆ្នាំ២០២៤។ នេះគឺជាពេលវេលា សម្រាប់ប្រជាជាតិទាំងអស់លើសកលលោក រួមគ្នាដោះស្រាយបញ្ហាចម្បងៗ ដូចជា បម្រែបម្រួលអាកាសធាតុ ការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយចីរភាព ការគាំពារសុខុមាលភាព និងបរិវត្តកម្មឌីជីថល។
ក្នុងយុគសម័យឌីជីថលនេះ ខណៈដែលអតិថិជនកំពុងអភិវឌ្ឍ និងសម្របខ្លួនបន្ដិចម្ដងៗ ទៅនឹងបរិការណ៍នៃសេដ្ឋកិច្ច និងសង្គមឌីជីថល ព្រមទាំងកំពុងទទួលយកយ៉ាងឆាប់រហ័សនូវផលិតផល និងសេវាកម្មធនាគារឌីជីថល គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុនានាក្នុងប្រទេសកម្ពុជា បាន និងកំពុងប្រកួតប្រជែង គ្នាយ៉ាងខ្លាំងក្លា ដោយប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្រផ្សេងៗ ដូចជា បណ្ដាញទីផ្សារ យុទ្ធសាស្ត្រជំរុញ និងផ្សព្វផ្សាយ ការផ្តល់រង្វាន់លើកទឹកចិត្ត ការពង្រីកបណ្តាញ ប្រតិបត្តិការរូបវន្ដ និងឌីជីថល និងយុទ្ធសាស្ត្រកំណត់ថ្លៃ ជាដើម។ ជាក់ស្ដែង អតិថិជនកាន់តែមានភាពងាយស្រួល និងប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់ ក្នុងការប្រើប្រាស់ផលិតផល និងសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុ បង្កើនអានុភាពហិរញ្ញវត្ថុយ៉ាងធំធេង ព្រមទាំងអភិវឌ្ឍចំណេះដឹង និងបរិយាបន្នផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ ឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។
ធនាគារ អេស៊ីលីដា បន្តធ្វើទំនើបកម្មសាខា និងការិយាល័យ ឱ្យទៅជាមជ្ឈមណ្ឌលសេវាកម្មធនាគារស្វ័យប្រវត្តិ ដែលផ្ដល់ជម្រើសសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុចម្រុះ។ ក្របខ័ណ្ឌឌីជីថលនេះ មិនត្រឹមតែបានលើកកម្ពស់ស័ក្ដិសិទ្ធិភាព សុវត្ថិភាព ប្រសិទ្ធភាពចំណាយ និងពន្លឿនប្រព័ន្ធសេដ្ឋកិច្ចប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងបានប្រែក្លាយទៅជាកម្លាំងចលករដ៏សំខាន់ ក្នុងការជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច។ បន្ថែមលើនេះទៀត ក្របខ័ណ្ឌនេះក៏បានសម្របសម្រួល និងជួយជំរុញឱ្យមានបរិយាបន្នកាន់តែប្រសើរឡើង ដោយតភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងសហគមន៍ទូទាំងប្រទេស និងពង្រីកទៅកាន់ក្រៅប្រទេសជាសកល។ កម្មវិធីសេវាកម្មធនាគារតាមទូរស័ព្ទ (Mobile App.) បានក្លាយជាឧបករណ៍ទូទាត់ដ៏មានប្រជាប្រិយភាព និងការប្រកួតប្រជែងយ៉ាងផុលផុស ដោយធនាគារជាង២ភាគ៣ បានដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់កម្មវិធីសេវាកម្មធនាគារ។ អេស៊ីលីដាម៉ូបាល “ធនាគារពិតស្ថិតនៅក្នុងដៃលោកអ្នក” គឺជាកម្មវិធីសេវាកម្មធនាគារឈានមុខ ដែលបាន និងកំពុងបម្រើសេវាកម្មជូនអ្នកប្រើប្រាស់/ដៃគូចុះឈ្មោះជាង៣,៣៤លាននាក់។ អតិថិជនអាចប្រើប្រាស់ អេស៊ីលីដាម៉ូបាល បាននៅគ្រប់កាលៈទេសៈទូទាំងពិភពលោក ឱ្យតែមានសេវាវ៉ាយហ្វាយ/អ៊ីនធឺណែត ជាពិសេសសម្រាប់ស្គែន KHQR/QR នៅទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា និងធ្វើការទូទាត់ឆ្លងដែនជាមួយនឹង QR Code នៅក្នុងប្រទេសថៃ វៀតណាម និងឡាវ ផងដែរ។ ទំហំប្រតិបត្តិការឌីជីថលរហូតដល់ពេលនេះបានកើនឡើងរហូតដល់៩៧% នៃប្រតិបត្តិការសរុបរបស់ធនាគារ ដោយមានការផ្ទេរប្រាក់តាមប្រព័ន្ធឌីថលសរុប៩៨%។
ចំណុចសំខាន់ៗនៃប្រតិបត្តិការក្នុងឆ្នាំ២០២៣
- សមតុល្យឥណទានសរុបនៅដំណាច់ឆ្នាំ២០២៣ មានចំនួន៦.៦៥៧,៣១លានដុល្លារអាមេរិក ក្នុងនោះមានឥណទានចំនួន១.៤១៤,៦៨លានដុល្លារអាមេរិក ស្មើនឹង២១,២៥% បានផ្តល់ទៅឱ្យវិស័យកសិកម្ម។ ក្នុងឆ្នាំ២០២២ ការផ្តល់ឥណទានក្នុងវិស័យកសិកម្មមានចំនួន១.៣៩២,១១លានដុល្លារអាមេរិក។ គិតត្រឹមដំណាច់ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៣ ចំនួនអតិថិជនឥណទានអាជីវកម្មខ្នាតតូចរបស់សម្ព័ន្ធធនាគារបានកើនដល់៤៧៨.៦៥៦នាក់។
- ឥណទានមិនដំណើរការស្ថិតក្នុងអត្រា៥,៧៧% ដែលជាអត្រាអាចគ្រប់គ្រងបាននៅក្នុងបរិបទនៃសេដ្ឋកិច្ចក្រោយវិបត្តិជំងឺកូវីដ-១៩ និងលក្ខខណ្ឌប្រភពហិរញ្ញវត្ថុកាន់តែតឹងតែង។
- ប្រាក់បញ្ញើ-សន្សំមានចំនួន៧.២៧៧,៨១លានដុល្លារអាមេរិក ដែលមានគណនីចំនួន៤,៥៥លានគណនី។
- សម័្ពន្ធធនាគារទទួលបានប្រាក់ចំណេញដែលផ្តល់ជូនភាគហ៊ុនិករបស់ធនាគារចំនួន១៤៨,០៥លានដុល្លារអាមេរិក។
- ធនាគារនៅតែបន្តខិតខំកាត់បន្ថយចំណាយ និងហានិភ័យជាប្រចាំ ដើម្បីទទួលបានប្រាក់ចំណេញខ្ពស់បំផុត។
- ផលិតផលបច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុ (Fintech) ត្រូវបានដាក់បញ្ចូលទៅក្នុងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធធនាគារអេឡិចត្រូនិករបស់ធនាគារ ដើម្បីផ្តល់ជម្រើសជាច្រើនជូនអតិថិជន ក្នុងការគ្រប់គ្រងធនធានហិរញ្ញវត្ថុរបស់ពួកគេ។
សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុ និងឥណទានសហគ្រាសខ្នាតតូច
ឥណទានខ្នាតតូចបានកើនឡើង៤,៩៥% ឬស្មើនឹង១៤២,០៣លានដុល្លារអាមេរិក។ ឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន និងផ្សេងៗ បានកើនឡើង៨៤,១១% ឬស្មើនឹង២២០,៩០លានដុល្លារអាមេរិក។ ឥណទានគេហដ្ឋានមានចំនួន១៨៥,៤១លានដុល្លារអាមេរិក។ សមតុល្យឥណទានសរុបមានចំនួន៦.៦៥៧,៣១លានដុល្លារអាមេរិក នៅដំណាច់ឆ្នាំ២០២៣។
សម្ព័ន្ធធនាគារមានសមតុល្យប្រាក់បញ្ញើ-សន្សំសរុបចំនួន៧.២៧៧,៨១លានដុល្លារអាមេរិក (កើនឡើង១៣,១៣% ឬស្មើនឹង៨៣៨,៨២លានដុល្លារអាមេរិក) និងមានគណនីសរុបប្រមាណ៤.៥៥០.៥៨២គណនី។ វិស័យលក់រាយគឺជាផ្នែកដែលធំជាងគេបំផុតនៃកំណើនប្រាក់បញ្ញើសរុប ដែលភាគច្រើនបានមកពីអតិថិជនដាក់ប្រាក់បញ្ញើដំបូង ដូចជាកម្មករនិយោជិត តាមរយៈសេវាបើកប្រាក់បៀវត្ស និងអតិថិជននៅតាមជនបទ ដែលពួកគាត់បានប្រើប្រាស់គណនីវ៉លឡេត របស់អេស៊ីលីដាម៉ូបាល។ ផលិតផល និងសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុ តាមរយៈបច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុ បានចូលរួមចំណែកធ្វើឱ្យមានកំណើនយ៉ាងខ្លាំងក្លានេះ។
សម្ព័ន្ធធនាគារ បាន និងកំពុងបន្ដអភិវឌ្ឍហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធឱ្យកាន់តែទូលំទូលាយ សម្រាប់ផ្តល់ជម្រើសដ៏សម្បូរបែប ដែលមានសាខា៣១៨ទីតាំង (ឬការិយាល័យ) សេវាកម្មធនាគារស្វ័យប្រវត្តិចំនួន១៧៧ទីតាំង ម៉ាស៊ីនអេធីអឹមចំនួន១.៤៥៣គ្រឿង និងម៉ាស៊ីនឆូតកាតចំនួន៤,៧២៨គ្រឿង។ ចំណុចគួរជាទីមោទនភាព គឺសម័្ពន្ធធនាគារបានបោះពុម្ពប័ណ្ណឥណពន្ធចំនួន១,៩១លានប័ណ្ណជូនដល់អតិថិជន។ បន្ថែមលើនេះ អេស៊ីលីដាម៉ូបាល (ACLEDA mobile App.) ទទួលបានប្រជាប្រិយភាពយ៉ាងខ្លាំង ដោយមានអ្នកចុះឈ្មោះប្រើប្រាស់ច្រើនជាង៣,៤៥លាននាក់ នៅដំណាច់ឆ្នាំ២០២៣នេះ។
ឥណទានខ្នាតមធ្យម និងសាជីវកម្ម
ក្នុងឆ្នាំ២០២៣ សេវាចាត់ចែងសាច់ប្រាក់បានកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំង តាមរយៈដៃគូជាមួយនឹងវិស័យសាធារណៈ រួមមាន បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គម (ប.ស.ស.) សេវាបើកប្រាក់បៀវត្សសម្រាប់មន្ត្រីរាជការ សេវាប្រមូលពន្ធលើមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូន និងយានជំនិះគ្រប់ប្រភេទ ។ល។ តម្រូវការប្រើប្រាស់សេវាបើកប្រាក់បៀវត្សបានកើនឡើងនៅក្នុងឆ្នាំ២០២៣ ដោយមានស្ថាប័នជាតិ ព្រមទាំងសាជីវកម្ម នៅក្នុង និងក្រៅប្រទេស រួមទាំងស្ថាប័ននានា បានចូលរួមប្រើប្រាស់ ដែលជាឱកាសដ៏ល្អ សម្រាប់ការលក់ផលិតផល និងសេវាកម្មផ្សេងៗទៀត។
បន្ថែមលើនេះ ការផ្តល់ជូនសេវាកម្មដ៏ល្អ តាមរយៈបណ្តាញប្រតិបត្តិការទូទាំងប្រទេសរបស់ធនាគារ បានទាក់ទាញ និងជំរុញក្រុមហ៊ុនអាជីវកម្មខ្នាតមធ្យម និងសាជីវកម្មយ៉ាងខ្លាំង ឱ្យទទួលស្គាល់គុណភាពខ្ពស់ មានភក្ដីភាព និងជ្រើសរើសធនាគារ ជាអ្នកសម្របសម្រួលដ៏មានប្រសិទ្ធភាព ជាអាទិភាពទីមួយ សម្រាប់ការចាត់ចែង និងប្រភពហិរញ្ញវត្ថុ សម្រាប់គាំទ្រការទូទាត់ និងប្រតិបត្តិអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ។ សេវាកម្មចម្រុះសម្បូរបែបទាំងនេះ ផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍ និងមានឥទ្ធិពលជាវិជ្ជមានដ៏យ៉ាងធំធេងលើលំហូរសាច់ប្រាក់ជារូបិយវត្ថុជាតិរបស់ធនាគារ និងបានធ្វើឱ្យធនាគារមានលទ្ធភាពប្រមូលប្រភពធនធានហិរញ្ញវត្ថុជារូបិយវត្ថុរៀល ដើម្បីពង្រឹង និងពង្រីកការផ្តល់ឥណទានជាប្រាក់រៀលបានកាន់តែច្រើនផងដែរ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ ឥណទានអាជីវកម្មខ្នាតមធ្យម និងសាជីវកម្ម បានថយចុះ៥,៧៥% បើធៀបនឹងឆ្នាំ២០២២ ដែលមានចំនួនស្មើនឹង៣៥,៥០% នៃសមតុល្យឥណទានសរុប។
លើសពីនេះទៅទៀត ធនាគារ និងក្រុមហ៊ុនបុត្រសម្ព័ន្ធរបស់ខ្លួន នៅតែបន្តកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយនឹងដៃគូយុទ្ធសាស្រ្តរយៈពេលវែង ដែលមានបទពិសោធន៍ដ៏សម្បូរបែប ដែលមានសក្ដានុពលភាពច្រើន ក្នុងការជួយអតិថិជនឱ្យអាចគ្រប់គ្រងធនធានហិរញ្ញវត្ថុរបស់ខ្លួន ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងប្រសិទ្ធផល។ ជាមួយគ្នានេះ ភាពជាដៃគូទាំងនេះ បានរួមចំណែកយ៉ាងសំខាន់ ក្នុងការផ្តល់ប្រភពមូលនិធិរយៈពេលវែងដល់ធនាគារ និងជាប្រភពនៃប្រាក់ចំណូលក្រៅតារាងតុល្យការ ហើយទន្ទឹមគ្នានោះ ក៏បានលើកកម្ពស់ជំនាញ និងបទពិសោធន៍អន្តរជាតិ សម្រាប់ថ្នាក់គ្រប់គ្រង និងបុគ្គលិករបស់ធនាគារ។
រតនាភិបាល ក្នុងប្រទេស និងអន្តរជាតិ
ធនាគារក៏ជាស្ថាប័នផ្តល់សេវាប្តូរប្រាក់ដ៏លេចធ្លោមួយជូនសាធារណជនគ្រប់វិស័យ ដែលចំណូលពីសេវាប្តូរប្រាក់នេះបានបន្តកើនឡើងបន្តបន្ទាប់ ដោយបានចូលរួមចំណែកដ៏សំខាន់ក្នុងការបង្កើនចំណូលមិនមែនការប្រាក់របស់ធនាគារ។ ដោយប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគោលការណ៍គ្រប់គ្រងហានិភ័យ ធនាគារមិនភ្ជាប់អាជីវកម្មរបស់ខ្លួនក្នុងការជួញដូរសេវាប្តូរប្រាក់ ដើម្បីរំពឹងទុកផលចំណេញនាពេលអនាគតនោះទេ ដោយផ្តោតតែលើការគាំទ្រដល់អាជីវកម្មរបស់អតិថិជនតែប៉ុណ្ណោះ។ ធនាគាររក្សានូវវិធីសាស្រ្តដែលមានហានិភ័យទាប ដោយគ្រប់គ្រងការចាត់ចែងស្ថានភាពរូបិយប័ណ្ណចំហសុទ្ធរបស់ខ្លួននៅកម្រិតអនុបាតប្រុងប្រយ័ត្នជាក់លាក់មួយអនុលោមតាមការកំណត់ផ្ទៃក្នុង និងបទប្បញ្ញត្តិពាក់ព័ន្ធ។ សេវាកម្មនេះជាប្រភពចំណូលដែលមានស្ថិរភាព ដោយមានកំណើនជាលំដាប់ ផ្តល់កម្រិតផលចំណេញសមរម្យ និងរក្សាបានទំនាក់ទំនងយូរអង្វែងជាមួយអតិថិជន និងដៃគូរបស់ធនាគារ។
តារាងតុល្យការរបស់ធនាគារត្រូវបានពង្រឹង និងគាំទ្រដោយលំហូរដ៏រឹងមាំនៃប្រាក់បញ្ញើរបស់អតិថិជន និងបំណុលរយៈពេលវែង ដែលជួយសម្រួលដល់កំណើនឥណទាន ក្នុងអំឡុងពេលពេញមួយឆ្នាំ។ ហើយក៏បានចូលរួមចំណែកបង្ហាញប្រភពនៃរចនាសម័្ពន្ធហិរញ្ញវត្ថុដ៏រឹងមាំ ដើម្បីគាំទ្រដល់សន្ទុះនៃការរីកចម្រើនអាជីវកម្ម និងប្រតិបត្តិការរបស់ធនាគារ។
ធនាគារបានចូលរួមចំណែកផ្សព្វផ្សាយយ៉ាងសកម្មក្នុងការលើកស្ទួយការប្រើប្រាស់ប្រាក់រៀល តាមរយៈការពង្រីកផ្តល់ឥណទានជារូបិយវត្ថុដល់អតិថិជន និងបានចូលរួមចំណែកលើកស្ទួយទីផ្សារហិរញ្ញវត្ថុរបស់កម្ពុជាតាមរយៈការវិនិយោគលើមូលបត្ររដ្ឋ ដែលមានផលបត្រសរុបច្រើនជាង១៧% នៃទំហំឥណទានសរុប ដែលលើសពីបញ្ញត្តិតម្រូវត្រឹមតែ១០%ប៉ុណ្ណោះ។ បន្ថែមពីនេះទៀតដើម្បីបង្កើនការគាំទ្រប្រភពមូលនិធិរយៈពេលវែងរបស់ខ្លួន ធនាគារបានធ្វើពិពិធកម្មមូលនិធិដោយមានជម្រើសច្រើនតាមស្ថានភាព និងពង្រីកទំនាក់ទំនងល្អជាមួយនឹងដៃគូយុទ្ធសាស្ត្រទូទាំងសកលលោក ជាពិសេស នៅអឺរ៉ុប សហរដ្ឋអាមេរិក និងអាស៊ី។
ធនាគារនៅតែបន្តពង្រឹងទំនាក់ទំនងយ៉ាងខ្ជាប់ខ្ជួនជាមួយស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុជាច្រើន និងបានបង្កើនធនាគារដៃគូក្រៅប្រទេសថ្មីៗ ជាច្រើនបន្ថែមទៀត ដើម្បីពង្រីកបណ្តាញប្រតិបត្តិការរបស់ខ្លួន។ គិតត្រឹមដំណាច់ឆ្នាំ២០២៣ ធនាគារមានធនាគារដៃគូចំនួន២៥៤ នៅក្នុងចំណោម៤៤ប្រទេស។ លើសពីនេះទៀត ធនាគារមានចំណែកទីផ្សារលើសលុប ក្នុងការគ្រប់គ្រងគណនីរបស់ធនាគារ និងស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុក្នុងស្រុក ព្រមទាំងផ្តល់សេវាផ្ទេរប្រាក់ដល់ស្ថាប័នទាំងនោះនៅទូទាំងប្រទេស។ ធនាគារបានរៀបចំ និងអនុវត្តបានទាំងស្រុងតាមគោលការណ៍គ្រប់គ្រងហានិភ័យផ្ទៃក្នុង តម្រូវការបទប្បញ្ញត្តិ និងកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយនឹងម្ចាស់បំណុលនានា។
យុទ្ធសាស្រ្តអាទិភាពសម្រាប់ឆ្នាំ២០២៤
ប្រជាធនាគារ ដែលលោកអ្នកជឿទុកចិត្ត!ដើម្បីកំណត់គោលដៅរយៈពេលវែងជាមូលដ្ឋាន និងរៀបចំផែនការសកម្មភាព ព្រមទាំងបែងចែកធនធានដែលចាំបាច់ សម្រាប់ការអនុវត្តឱ្យសម្រេចគោលដៅទាំងនេះ និងសម្រាំងជ្រើសរើសសំណុំសកម្មភាពពាក់ព័ន្ធនានា ដើម្បីសម្រេចឱ្យបាននូវការបង្កើតតម្លៃចម្រុះដ៏វិសេសនានា ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី បានរៀបចំ និងដាក់ចេញនូវយុទ្ធសាស្រ្តដ៏សមស្របបំផុត ដែលពណ៌នាបង្ហាញអំពីរបៀប ដែលធនាគារត្រូវអនុវត្ដ សំដៅសម្រេចឱ្យបាននូវចក្ខុវិស័យ បេសកកម្ម ចំណុចដៅ គោលដៅ និងផែនការជំនួញរបស់ខ្លួន។ យុទ្ធសាស្ត្រទាំងនេះរួមមាន អាទិភាពសេវាធនាគារតាមទូរស័ព្ទ ឌីជីថលូបនីយកម្មធនធានមនុស្ស ការផ្ដល់មូលនិធិ ការកសាងកេរ្ដិ៍ឈ្មោះ/រូបភាព/អត្ដសញ្ញាណ/យីហោសហគមន៍អេស៊ីលីដា បច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានល្អប្រសើរឈានមុខ ភាពជាដៃគូបរិយាបន្ន បរិស្ថាន សង្គម និងអភិបាលកិច្ច និងក្រុមហ៊ុនបុត្រសម្ព័ន្ធ។
ធនាគារមានគោលបំណងលើកស្ទួយជីវភាពរស់នៅឱ្យប្រសើរឡើង និងបង្កើនអត្ថប្រយោជន៍ជូនដល់គ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធ ព្រមទាំងគាំទ្រដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចជាតិទាំងមូល ប្រកបដោយនិរន្តរភាព។
បញ្ហាចម្បងក្នុងឆ្នាំ២០២៤
ធនាគារ អេស៊ីលីដា ដែលជាធនាគារពាណិជ្ជដំបូងគេ បានចុះបញ្ជីក្នុងផ្សារមូលបត្រកម្ពុជា (ផមក) ដោយអនុវត្តអនុលោមតាមបទប្បញ្ញត្តិនានា ជាពិសេសរបស់និយ័តករចម្បងចំនួន២៖ ធនាគារជាតិ នៃ កម្ពុជា និងនិយ័តករមូលបត្រកម្ពុជា (ន.ម.ក.)។ ទន្ទឹមនឹងនេះ ធនាគារក៏មានទំនួលខុសត្រូវចំពោះអតិថិជន និងវិនិយោគិនផងដែរ។ នៅក្នុងអំឡុងពេលជាងបីទសវត្សរ៍នៃប្រវត្តិរីកចម្រើនរបស់ខ្លួន ធនាគារទទួលបានជំនឿទុកចិត្តពីសាធារណជន តាមរយៈអភិបាលកិច្ចសាជីវកម្មល្អ គណៈគ្រប់គ្រងដែលមានបទពិសោធន៍ច្រើន និងយូរឆ្នាំ ព្រមទាំងប្រកាន់ខ្ជាប់វប្បធម៌តម្លាភាព។
ក្នុងបរិបទដែលមានការវិវត្តឥតឈប់ឈរ នៃបច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្តុ ជាពិសេសក្នុងយុគសម័យធនាគារឌីជីថល (ធនាគារ ៤,០) អេស៊ីលីដាម៉ូបាល បានបំពាក់បច្ចេកវិទ្យាជំនាន់ចុងក្រោយបំផុត និងនៅរក្សាបន្តអភិវឌ្ឍបន្ថែមជាប្រចាំ ដើម្បីរក្សាបានភាពឈានមុខ ភាពងាយស្រួល សុវត្ថិភាពខ្ពស់ និងភាពទាន់សម័យគួរឱ្យទាក់ទាញ។
ទោះបីជាសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជានៅបន្ដជួបនឹងបញ្ហាប្រឈមមួយចំនួន ដូចជា ហានិភ័យភាពនៃភូមិសាស្រ្តនយោបាយកាន់តែតានតឹង ភាពចាំបាច់ក្នុងការពន្លឿនការកាត់បន្ថយឧស្ម័នកាបូនក្នុងសេដ្ឋកិច្ច ការកើនឡើងនៃហានិភ័យទាក់ទងនឹងអាកាសធាតុ បរិវត្តកម្មឌីជីថលយ៉ាងលឿនរហ័ស ក៏ដូចជាកំណើននៅមានកម្រិតទាប និងយឺតយ៉ាវ នៃវិស័យអចលនទ្រព្យ សំណង់ និងកាត់ដេរសម្លៀកបំពាក់ក៏ដោយ ក៏ទស្សនវិស័យសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាក្នុងឆ្នាំ២០២៤ ត្រូវបានប្រមើល និងរំពឹងទុកថានឹងនៅតែមានសុទិដ្ឋិនិយម និងភាពរឹងមាំ បើធៀបនឹងឆ្នាំមុន។ ឈរលើមូលដ្ឋានដ៏រឹងមាំនៃសន្ដិភាព និងស្ថិរភាពនយោបាយ សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា ត្រូវបានព្យាករថានឹងកើនឡើងពី៥,៥% ក្នុងឆ្នាំ២០២៣ រហូតដល់ជាង៦% ក្នុងឆ្នាំ២០២៤ ដែលបណ្តាលមកពីការកើនឡើងបន្ថែមទៀត ក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ និងសេវាកម្ម រួមទាំងវិស័យកសិកម្មដែលមានភាពធន់ និងការគ្រប់គ្រងអតិផរណាបានល្អ។
ផ្នែកលើការព្យាករ និងសេណារីយ៉ូនៃសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាសម្រាប់ឆ្នាំ២០២៤នេះ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី មើលឃើញឱកាស ដើម្បីបន្ត និងពង្រឹងថែមទៀតនូវយុទ្ធសាស្រ្តជោគជ័យ ដែលមានស្រាប់របស់ខ្លួន ទន្ទឹមនឹងការបន្ដដាក់ចេញទិសដៅយុទ្ធសាស្ត្រថ្មីៗ សម្រាប់ឆ្នាំ២០២៤ និងឆ្នាំបន្តបន្ទាប់ ដើម្បីធានាបាននូវកំណើន ជោគជ័យ និងវិបុលភាពរបស់ធនាគារ រួមគ្នាជាមួយនឹងអតិថិជន និងគ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធរបស់យើង។
ជាទីបញ្ចប់ ខ្ញុំសូមថ្លែងអំណរគុណយ៉ាងជ្រាលជ្រៅ ចំពោះអតិថិជន ក្រុមប្រឹក្សាភិបាល ថ្នាក់គ្រប់គ្រង និងបុគ្គលិក ជាពិសេសរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ធនាគារជាតិ នៃ កម្ពុជា និងនិយ័តករមូលបត្រកម្ពុជា សម្រាប់ការជឿទុកចិត្តជាប់ជានិច្ច ការជឿជាក់ ការគាំទ្រ និងការចូលរួមចំណែកដ៏មានសារៈសំខាន់ ព្រមទាំងការខិតខំប្រឹងប្រែង ឆន្ទៈ និងការប្ដេជ្ញាចិត្តខ្ពស់ សាមគ្គីភាព និងសហថាមពល ក្នុងឆ្នាំ២០២៣ រួមជាមួយនឹងការជឿជាក់យ៉ាងមុតមាំ និងការរំពឹងថា ឆ្នាំ២០២៤ នឹងនាំមកនូវសិរីសួស្ដី និងវិបុលភាព។
បណ្ឌិត អ៊ិន ចាន់នី
ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី
ថ្ងៃទី២១ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២៤