navigate_nextព័ត៌មានnavigate_nextព័ត៌មានថ្មីៗnavigate_nextធនាគារអេស៊ីលីដា បង្កើនការការពារទ្រព្យសម្បត្តិរបស់អតិថិជន
ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី បង្កើនការការពារទ្រព្យសម្បត្តិរបស់អតិថិជន
ថ្ងៃទី១៦ ខែមករា ឆ្នាំ២០០៧
ភ្នំពេញ ថ្ងៃទី១៦ ខែមករា ឆ្នាំ២០០៧, ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី ជាធនាគារឈានមុខគេនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា បានចុះកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រង Jardine Lloyd Thompson (JLT) និងក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងអាស៊ី (Asia Insurance (Cambodia) Plc.) ដើម្បីរៀបចំឱ្យមានការធានារ៉ាប់រងទៅលើប្រតិបត្តិការអាជីវកម្មទាំងមូលរបស់ធនាគារនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ។ ក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រង Jardine Lloyd Thompson (JLT) គឺជាក្រុមហ៊ុនឈានមុខគេក្នុងការផ្តល់សេវាកម្មធានារ៉ាប់រង និងសេវាគ្រប់គ្រងហានិភ័យ និងជាក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងធំបំផុតរបស់ចក្រភពអង់គ្លេស ដែលបានចុះបញ្ជីក្នុងទីផ្សារភាគហ៊ុន នៅទីក្រុងឡុងដ៍ ។ កិច្ចព្រមព្រៀងនេះ ផ្តោតទៅលើសេវាធានារ៉ាប់រងប្រភេទ Bankers Blanket Bond, សេវាធានារ៉ាប់រងលើឧក្រិដ្ឋកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិច និងកុំព្យូទ័រ, សេវាធានារ៉ាប់រងលើសំណងចំពោះការប្រព្រឹត្តរបស់អ្នកគ្រប់គ្រងនិងបុគ្គលិក និងសំណងរបស់ក្រុមហ៊ុន ។ ធនាគារអេស៊ីលីដា គឺជាធនាគារដំបូងបំផុតនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដែលបានទិញធានារ៉ាប់រងបែបនេះ ដើម្បីការពារលើហានិភ័យនានា ដូចជា ៖ ការលួចប្រាក់ឬមូលបត្រ ការលួចគៃបន្លំ ការក្លែងបន្លំឯកសារមានតម្លៃ ការបន្លំនិងកែច្នៃព័ត៌មានកុំព្យូទ័រដែលធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់ប្រព័ន្ធព័ត៌មានវិទ្យារបស់ធនាគារ និងការទទួលខុសត្រូវលើតតិយជនដែលបណ្តាលមកពីទង្វើរបស់អ្នកដឹកនាំ ឬថ្នាក់គ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់ ។
លោកស្រីនាយិការបស់ក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រង JLT Asia, Shan Sagoo បានមានប្រសាសន៍ថា ៖ "អាជីវកម្មដែលមានការប្រកួតប្រជែង ដែលបណ្តាធនាគារប្រតិបត្តិ បានបង្កើតឱ្យមានភាពស្មុគស្មាញកាន់តែច្រើនថែមទៀត តាមរយៈភាពគំរាមកំហែងនៃអំពើកេងបន្លំ ។ គណៈកម្មាធិការ Basel ស្តីពីការគ្រប់គ្រងវិស័យធនាគារ បានទទួលស្គាល់ថា អំពើកេងបន្លំគឺជាប្រភពនៃការធ្វើឱ្យមានការបាត់បង់ប្រតិបត្តិការដ៏ធំបំផុត ។ ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងបញ្ហានេះ យើងត្រូវតែមានការប្រុងប្រយ័ត្នឱ្យបានខ្ពស់ តាមរយៈការបង្កើតឱ្យមានប្រព័ន្ធត្រួតពិនិត្យផ្ទៃក្នុងឱ្យបានរឹងមាំ រួមជាមួយនឹងការធានារ៉ាប់រង ដែលជាអ្នកកាត់បន្ថយហានិភ័យ ហើយការទទួលយកនូវហានិភ័យរបស់ក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងអាស៊ី ជាសញ្ញាដ៏ល្អមួយសម្រាប់បង្កើនឱ្យមានភាពជឿជាក់លើវិស័យធនាគារក្នុងប្រទេសកម្ពុជា" ។
លោក Pascal Brandt-Gagnon, អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងអាស៊ី នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា បានអះអាងថា ៖ "ក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងអាស៊ី មានមោទនភាពដែលបានឈានមុខគេក្នុងការបង្កើតឱ្យមានឧស្សាហកម្មធានារ៉ាប់រងស្របជាមួយការអភិវឌ្ឍវិស័យធនាគារ ។ ឧស្សាហកម្មទាំងពីរអាចទាញយកសារប្រយោជន៍ពីទំនាក់ទំនងបែបនេះ ដែលនឹងបំពេញនូវកម្រិតចាប់ផ្តើមដ៏ធំមួយនៃកម្មវិធីធានារ៉ាប់រងធនាគារ ដែលបង្កើតឱ្យមានការការពារនូវទ្រព្យសម្បត្តិរបស់អតិថិជនបញ្ញើ-សន្សំ ។ ទំនាក់ទំនងអភិវឌ្ឍន៍នេះ ជាសញ្ញាមួយដ៏ល្អសម្រាប់អនាគតនៃឧស្សាហកម្មសេវាធានារ៉ាប់រងហិរញ្ញវត្ថុរបស់ប្រទេសកម្ពុជា និងការជឿជាក់ជាសាធារណៈនៅក្នុងវិស័យនេះ" ។
លោក ជា សុខ ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលរបស់ធនាគារអេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី ជាអតីតធនាគារិកនៅធនាគារកណ្តាល និងជាអ្នកសេដ្ឋកិច្ច បានពន្យល់អំពីមូលហេតុដែលធនាគារត្រូវការសេវាធានារ៉ាប់រងបន្ថែមនេះ ក្នុងពេលដែលធនាគារបានពង្រឹងឱ្យមានការបង្កើនដើមទុនចំនួន ១៧លានដុល្លារអាមេរិកបន្ថែមទៀតនាពេលថ្មីៗនេះ ។ លោកបានលើកឡើងថា "ជាការពិត កត្តាទាំងពីរនេះគឺជាចំណែកបំពេញបន្ថែមលើយុទ្ធសាស្ត្ររួមរបស់ធនាគារ ហើយវាត្រូវតែធ្វើទន្ទឹមគ្នា ដើម្បីបង្កើននូវសុវត្ថិភាពក្នុងការថែរក្សាទ្រព្យសម្បត្តិរបស់អតិថិជន និងសាធារណៈជនទូទៅដែលបានប្រើប្រាស់សេវារបស់ធនាគារអេស៊ីលីដា ។ ក្នុងខណៈនេះដែរ ការបង្កើនដើមទុនបានពង្រឹងសមត្ថភាពរបស់ធនាគារឱ្យមានការលូតលាស់ និងបំពេញបាននូវហានិភ័យប្រចាំថ្ងៃ សេវាធានារ៉ាប់រងបែបនេះបានផ្តល់នូវកំណារពារបន្ថែមទៅលើហេតុការណ៍ដែលមិននឹកស្មានដល់ ដែលអាចធ្វើឱ្យមានការប៉ះពាល់ធ្ងន់ធ្ងរដល់ស្ថិរភាពហិរញ្ញវត្ថុរបស់ធនាគារ ។ ការវិវត្តយ៉ាងលឿននៃសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសកម្ពុជា ក៏ដូចជាការរីកលូតលាស់ខ្លាំងរបស់ធនាគារអេស៊ីលីដា បានបង្កើតឱ្យមានសំពាធផ្ទាល់លើធនាគារ ក្នុងការប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគោលការណ៍ការពារហានិភ័យនោះ ក្រុមប្រឹក្សាភិបាលរបស់ធនាគារ បានសម្រេចឱ្យមានសេវាធានារ៉ាប់រងបែបនេះ ដូចបណ្តាធនាគារល្អៗនៅតាមប្រទេសជឿនលឿនលើពិភពលោក" ។
លោក អ៊ិន ចាន់នី ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិ ធនាគារអេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី បានបញ្ជាក់ថា ៖ បច្ចុប្បន្ន ធនាគារអេស៊ីលីដា មានសាខា និងការិយាល័យសម្រាប់ធ្វើប្រតិបត្តិការចំនួន ១៥៦សាខានិងការិយាល័យ និងមានគម្រោងបើកចំនួន ៥១សាខានិងការិយាល័យថ្មីបន្ថែមទៀត ក្នុងឆ្នាំ២០០៧ ។ លោកក៏មានប្រសាសន៍បន្ថែមទៀតផងថា "ការពង្រីកប្រតិបត្តិការ និងការបន្ថែមនូវផលិតផលនិងសេវាកម្មថ្មីៗ បានធ្វើឱ្យអាជីវកម្មរបស់យើងកាន់តែមានភាពស្មុគស្មាញឡើង ហើយវាមានសារសំខាន់ណាស់ចំពោះធនាគារនិងអតិថិជន ដែលមានការធានារ៉ាប់រងដ៏ល្អបំផុតបែបនេះ ក្នុងការការពារនូវទ្រព្យសម្បត្តិរបស់ខ្លួន ។ ការកើនឡើងទ្វេដងនៃសេវាផ្ទេរប្រាក់ជារៀងរាល់ឆ្នាំ និងការដាក់ឱ្យដំណើរការនូវបណ្តាញ ATM ដើម្បីផ្តល់សេវាកម្មធនាគារ ២៤ម៉ោង និង៧ថ្ងៃក្នុងមួយសប្តាហ៍ នៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ និងបណ្តាខេត្តមួយចំនួន នាពេលឆាប់ៗខាងមុខនេះ មានន័យថា យើងត្រូវតែបង្កើននូវកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដើម្បីធានាថា ហានិភ័យទាំងឡាយត្រូវបានការពារ ។ អតិថិជនចំនួនជាង ១៤០.០០០នាក់ ដែលជឿជាក់លើធនាគារយើង តាមរយៈការដាក់ប្រាក់បញ្ញើ តែងតែសង្ឃឹមទុកថា ធនាគារអាចមើលការខុសត្រូវយ៉ាងល្អបំផុតចំពោះប្រាក់របស់ពួកគាត់ ដែលប្រាក់ទាំងនេះហើយត្រូវបានយកមកធ្វើការវិនិយោគសារជាថ្មីនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា" ។
សម្រាប់ព័ត៌មានបន្ថែម សូមទាក់ទងតាមរយៈ ៖
លោកស្រី សូ ផនណារី នាយិកាប្រតិបត្តិទីផ្សារ
អ៊ីម៉ែល ៖
លោក ព្រំ វិសុទ្ធ នាយកប្រតិបត្តិនីតិកម្ម និងជាលេខាធិការក្រុមហ៊ុន
អ៊ីម៉ែល ៖