navigate_nextព័ត៌មានអំពីធនាគារnavigate_nextរបាយការណ៍ស្តីពីនិរន្តរភាពបរិស្ថាន និងសង្គម
របាយការណ៍ស្តីពីនិរន្តរភាពបរិស្ថាន និងសង្គម
បេសកកម្មស្តីពីនិរន្តរភាពបរិស្ថាន និងសង្គម
ទន្ទឹមនឹងការខិតខំប្រឹងប្រែង ព្យាយាមឱ្យទទួលបាននូវនិរន្តរភាពខ្ពស់នៃប្រាក់ចំណេញ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ក៏គោរពផងដែរចំពោះបរិស្ថាន និងសហគមន៍ដែលយើងរស់នៅ ដោយអនុវត្តតាមទស្សនៈគ្រឹះសំខាន់ទាំងបី "មនុស្ស ផែនដី និងប្រាក់ចំណេញ" ហើយធ្វើការកំណត់ជានិច្ចនូវសូចនាករសម្រាប់វាស់វែង និងរាយការណ៍អំពីសកម្មភាព និងផលប៉ះពាល់ទៅលើសង្គមនិងបរិស្ថាន ព្រមទាំងដើម្បីអនុវត្តនូវរចនាសម្ព័ន្ធរបាយការណ៍ ដោយផ្អែកជាចម្បងទៅលើការណែនាំក្នុងគំនិតផ្តួចផ្តើមនៃរបាយការណ៍ពិភពលោក (GRI) ។
សមាសធាតុសំខាន់ៗនៃបេសកកម្មរបស់ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ទាក់ទងនឹងនិរន្តរភាពបរិស្ថាន និងសង្គម ៖
- ផ្តល់ជាក្របខណ្ឌសំខាន់នៅក្នុងគោលការណ៍ណែនាំ ដែលក្នុងនោះ ធនាគារ អេស៊ីលីដា អាចអនុវត្តតាមវិធីមួយដែលយើងអាចគ្រប់គ្រងរាល់ប្រតិបត្តិការដែលមានផលប៉ះពាល់ដល់បរិស្ថាន សង្គម និងសហគមន៍ ប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវខ្ពស់ ។
- បន្តការបំពាក់ប្រព័ន្ធប្រើប្រាស់ថាមពលប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពក្នុងអគារការិយាល័យ ហើយគ្រប់គ្រងលើការប្រើប្រាស់ថាមពលឱ្យបានហ្មត់ចត់ នៅគ្រប់ទីកន្លែងដែលយើងមានប្រតិបត្តិការ ។
- អនុលោមទៅតាមច្បាប់សង្គមដែលយើងរស់នៅ និងធ្វើការយ៉ាងសកម្ម ដើម្បីផ្សព្វផ្សាយវប្បធម៌ដ៏ស្និទ្ធស្នាល ដែលមិនមែនតែចំពោះភាគហ៊ុនិក កម្មករនិយោជិត អតិថិជន និងដៃគូអាជីវកម្មប៉ុណ្ណោះទេ គឺថែមទាំងគោរពចំពោះឯកត្តបុគ្គល នៅក្នុងសហគមន៍របស់យើងទៀតផង ។
- ទទួលស្គាល់ថា ការគាំទ្រចំពោះសហគមន៍មិនមែនគ្រាន់តែជាសីលធម៌ល្អប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងធ្វើឱ្យអាជីវកម្មមានលក្ខណៈល្អប្រសើរផងដែរ ពោលគឺមានភាពរឹងមាំ និងភាពរុងរឿង គឺត្រូវបំពេញឱ្យគ្នាទៅវិញទៅមក ។
បរិស្ថាន
ធនាគារអេស៊ីលីដា បានចូលរួមអនុវត្តយ៉ាងពេញលេញ ស្របតាមសន្ធិសញ្ញាអន្តរជាតិ ដែលហាមឃាត់លើការផ្តល់ឥណទាន ឬគាំទ្រចំពោះសកម្មភាពផ្សេងៗ ដែលធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់បរិស្ថាន ទាំងសកម្មភាពដែលប្រាសចាកពីសីលធម៌ ឬសកម្មភាពដែលធ្វើឱ្យមានការអន្តរាយចំពោះសិទ្ធិមនុស្ស ។ ដោយឡែក ធនាគារបានដាក់នូវគោលនយោបាយមួយចំនួន ដែលហាមដាច់ខាតរាល់សកម្មភាព ដែលពាក់ព័ន្ធទៅនឹងការបង្ខិតបង្ខំ ឬការរំលោភបំពានលើកំលាំងពលកម្មកុមារ ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មខាងសព្វាវុធនិងរំសេវ ល្បែងស៊ីសង បនល្បែង ផ្ទះបន ការជួញដូរឬផលិតផលសត្វព្រៃ (អនុសញ្ញាស្តីពីការជួញដូរជាអន្តរជាតិលើព្រៃឈើ និងសត្វព្រៃដែលជិតផុតពូជ) ដែលច្បាប់បានបញ្ញត្តិ ព្រមទាំងការផលិត ឬការធ្វើពាណិជ្ជកម្មលើវត្ថុធាតុដើមដែលមានជាតិវិទ្យុសកម្ម ឬជាតិគីមី ដែលមានគ្រោះថ្នាក់ក្នុងកម្រិតខ្ពស់ ។ ដំណើរការគ្រប់គ្រងយ៉ាងតឹងរ៉ឹង កំពុងត្រូវបានអនុវត្ត ដែលតម្រូវឱ្យអតិថិជនទាក់ទងមកកាន់បុគ្គលិកដើម្បីបញ្ជាក់ថា អាជីវកម្មរបស់ពួកគាត់ អនុលោមទៅតាមគោលការណ៍ទាំងនេះ ។
ធនាគារ អេស៊ីលីដា បានតែងតាំងមន្ត្រីទទួលបន្ទុកផ្នែកបរិស្ថានចំនួន ៥រូប ដែលទទួលខុសត្រូវទាំងស្រុងលើការងារហ្វឹកហ្វឺន និងវគ្គបំពាក់បំប៉ន ដើម្បីសម្របសម្រួលសកម្មភាពបរិស្ថាន និងត្រួតពិនិត្យលើប្រតិបត្តិការរបស់ធនាគារអេស៊ីលីដា ។
លើសពីនេះទៀត ធនាគារ អេស៊ីលីដា គាំទ្រថាមពលកើតឡើងវិញ ដោយផ្តល់ប្រាក់កម្ចីដល់អតិថិជនទាក់ទងនឹងថាមពលជីវឧស្ម័ន និងថាមពលពន្លឺព្រះអាទិត្យ ។
សូចនាករលើការអនុវត្តផ្នែកបរិស្ថាន
ក្នុងគោលបំណងបង្កើតខ្សែមូលដ្ឋានសម្រាប់វាស់វែង កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដើម្បីកាត់បន្ថយការប៉ះពាល់បរិស្ថាន នៅក្នុងឆ្នាំ២០០៥ យើងបានបង្កើតប្រព័ន្ធឃ្លាំមើល ចំពោះការប្រើប្រាស់ធនធាន ។ លទ្ធផលត្រូវបានបង្ហាញជាចំណុចចម្បងតាមលំដាប់លំដោយដូចខាងក្រោម ដើម្បីប្រើប្រាស់ជាគំរូសម្រាប់អនុវត្តនាពេលអនាគត ។
ការប្រើប្រាស់ក្រដាស
នៅក្នុងឆ្នាំ២០២២ ការប្រើប្រាស់ក្រដាសបានកើនឡើង ៣,៩៣% សម្រាប់កម្មករនិយោជិតម្នាក់ៗបើប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំ២០២១ ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ធនាគារនៅតែបន្តជំរុញឱ្យបុគ្គលិកប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក សម្រាប់ផ្ទុកឯកសារ និងព័ត៌មានផ្សេងៗ ។ សំណល់ក្រដាសបានថយចុះ ១២,៦២% បើប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំ២០២១ ។
២០២២ | ២០២១ | ២០២០ | ២០១៩ | ២០១៨ | |
---|---|---|---|---|---|
សម្ភារ | |||||
ក្រដាស ប្រើគិតជាគីឡូក្រាម /FTE | ១០,៥៨ | ១០,១៨ | ១០,៦១ | ១០,៦០ | ១០,៦៤ |
សំណល់ | |||||
សំណល់ក្រដាស គិតជាគីឡូក្រាម /FTE | ១,៨០ | ២,០៦ | ១,២៣ | ១,០៣ | ១,៧៩ |
ការប្រើប្រាស់ថាមពល
ការប្រើប្រាស់អគិ្គសនីសម្រាប់បុគ្គលិកម្នាក់ៗ បានកើនឡើង ៩,២១% ក្នុងឆ្នាំ២០២២ បើប្រៀបធៀបឆ្នាំ២០២១។ ការប្រើប្រាស់ប្រេងសាំងសម្រាប់បុគ្គលិកម្នាក់ៗ បានកើនឡើងចំនួន ១០,៨៦% ប្រេងម៉ាស៊ូតកើនឡើង ៤,៨៨% និងប្រេងម៉ាស៊ីនកើនឡើង ៣,៩២% បើប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំ២០២១ ។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការរីកចម្រើនរបស់ធនាគារទាំងមូល បានធ្វើឱ្យការបញ្ចេញចោលនូវឧស្ម័នកាបូនិកមានកំណើនយ៉ាងប្រាកដ ។
២០២២ | ២០២១ | ២០២០ | ២០១៩ | ២០១៨ | |
---|---|---|---|---|---|
ថាមពល | |||||
ចរន្តអគ្គិសនី ប្រើគិតជាគីឡូវ៉ាត់ម៉ោង /FTE | ២.១៩៨,៩៦ | ២.០១៣,៤៦ | ១.៩២២,៨៤ | ១.៦៧៩,០៩ | ១.៦៤៦,១៥ |
ប្រេងសាំង ប្រើគិតជាលីត្រ /FTE | ៣៨,៩៨ | ៣៥,១៦ | ៣៦,២៧ | ៣៦,៦៥ | ៣៨,២៣ |
ប្រេងម៉ាស៊ូត ប្រើគិតជាលីត្រ /FTE | ៤២,១១ | ៤០,១៥ | ៤៦,១១ | ៤៣,៧០ | ៤៤,៩៧ |
ប្រេងម៉ាស៊ីន ប្រើគិតជាលីត្រ /FTE | ១,០៦ | ១,០២ | ១,២៥ | ១,១២ | ១,១៣ |
ការបញ្ចេញចោលនូវឧស្ម័នកាបូនិក (សមមូល គិតជាពាន់គីឡូក្រាម)* | |||||
ចរន្តអគ្គិសនី | ១៤.៦២៨ | ១៣.៣៥២ | ១២.៦៦៤ | ១១.០៦៧ | ១១.១៤២ |
ប្រេងសាំង | ១.១២៣ | ១.០១០ | ១.០៣៥ | ១.០៤៦ | ១.១២១ |
ប្រេងម៉ាស៊ូត | ១.៣៩៩ | ១.៣២៩ | ១.៥១៦ | ១.៤៣៨ | ១.៥១៩ |
ការប្រើប្រាស់ទឹក
ការប្រើប្រាស់ទឹកបានថយចុះ ១៥,៧៣% ក្នុងឆ្នាំ២០២២ បើប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំ២០២១។
២០២២ | ២០២១ | ២០២០ | ២០១៩ | ២០១៨ | |
---|---|---|---|---|---|
ទឹក | |||||
ទឹក ប្រើគិតជាម៉ែត្រគូប /FTE | ១៨,៧០ | ២២,១៩ | ២០,៤២ | ២៨,២១ | ១៥,៥៤ |
ការធ្វើដំណើរ
នៅក្នុងឆ្នាំ២០២២ ចម្ងាយផ្លូវសរុបក្នុងការធ្វើដំណើរដោយរថយន្ត កើនឡើង ៥៦,២៦% និងទោចក្រយានយន្ត កើនឡើង ១៦,០៨% បើប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំ២០២១។
២០២២ | ២០២១ | ២០២០ | ២០១៩ | ២០១៨ | |
---|---|---|---|---|---|
ការធ្វើដំណើរ | |||||
ដោយរថយន្ត គិតជាគីឡូម៉ែត្រ /FTE | ៥៧៤,២៨ | ៣៦៧,២៩ | ៥៦៥,៥៩ | ៥១៤,៥៤ | ៤៨១,៨២ |
ដោយទោចក្រយានយន្ត គិតជាគីឡូម៉ែត្រ /FTE | ១.៩៧៩,៧០ | ១.៧០៥,៥២ | ១.៨៤៥,០៤ | ១.៨៣៨,៧៣ | ១.៨៩៤,៩០ |
និរន្តរភាពសង្គម
វប្បធម៌ការងាររួមរបស់ធនាគារអេស៊ីលីដា ត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយគោរពតាមសង្គម ដែលធនាគារធ្វើប្រតិបត្តិការ រួមទាំងទស្សនវិស័យលើអ្នកចូលរួមជាមួយយើងទាំងអស់ ដែលក្នុងនោះមិនមែនផ្តោតតែទៅលើភាគហ៊ុនិក បុគ្គលិក អតិថិជន និងដៃគូអាជីវកម្មប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែផ្តោតលើសហគមន៍ទាំងមូល ។ បន្ថែមពីលើនេះទៀតកម្មវិធីបរិស្ថានដូចដែលបានបង្ហាញខាងលើ ធនាគារបានប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគោលការណ៍មួយ គឺគោលការណ៍ស្មើភាពគ្នាចំពោះទំនាក់ទំនងជាមួយសាធារណជនទូទៅ អតិថិជន និងបុគ្គលិក ។ ចំណុចទាំងអស់ខាងលើនេះ ធនាគារ អេស៊ីលីដាបានអនុវត្តដោយចាប់ផ្តើមចេញពីចំណុចសូន្យនៃភាពពុករលួយ ទាំងខាងក្នុង និងខាងក្រៅ និងការប្រព្រឹត្តបំពានទាំងឡាយ ។
ខាងក្រោមនេះ គឺជាគោលការណ៍សំខាន់ៗនៅក្នុងគោលនយោបាយទទួលខុសត្រូវ ក្នុងសង្គមរួមរបស់ធនាគារ អេស៊ីលីដា ៖
បុគ្គលិក
- ធនាគារអេស៊ីលីដា ផ្តល់ឱកាសស្មើគ្នាចំពោះកម្មករនិយោជិតទាំងអស់ ។ លើកលែងតែការងារណាដែលមានហានិភ័យផ្លូវកាយខ្ពស់ (ដូចជាអ្នកយាម និងអ្នកបញ្ជូនសារ) ការតែងតាំងរាល់មុខតំណែង នៅគ្រប់លំដាប់ថ្នាក់ទាំងអស់ គឺផ្អែកទាំងស្រុងលើគុណវុឌ្ឍិដោយមិនរើសអើងចំពោះភេទ ឬកាយពិការភាពឡើយ ។
- ធនាគារអេស៊ីលីដា មានបំណងក្លាយជានិយោជក ដែលមានការអភិវឌ្ឍបំផុតនៅកម្ពុជា ក្នុងការឧបត្ថម្ភលើការពិនិត្យ និងព្យាបាលជំងឺ ប្រាក់សោធននិវត្តន៍ និងអត្ថប្រយោជន៍ដទៃទៀត ដូចជាផ្តល់ ឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន ឥណទានគេហដ្ឋាន និងផ្តល់លទ្ធភាពឱ្យកម្មករនិយោជិតក្លាយជាម្ចាស់ភាគហ៊ុន នៅពេលដែលកម្មករនិយោជិតនោះឆ្លងផុតការសាកល្បងការងារ ។ ធនាគារអេស៊ីលីដា ផ្តល់ការហ្វឹកហ្វឺនជូនទាំងបុគ្គលិកដែលទើបចូលបម្រើការងារថ្មី និងបុគ្គលិកដែលមានបទពិសោធន៍ស្រាប់ ព្រមទាំងលើកទឹកចិត្តបុគ្គលិកដែលមានបំណងអភិវឌ្ឍខ្លួនគេបន្ថែមទៀត ឱ្យទៅសិក្សានៅខាងក្រៅ ។
- គណៈកម្មាធិការសវនកម្ម និងសម្របសម្រួលកិច្ចការច្បាប់ ដឹកនាំដោយសមាជិកក្រុមប្រឹក្សាភិបាល មានតួនាទីទទួលខុសត្រូវយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការកំណត់ និងត្រួតពិនិត្យ អំពីបទដ្ឋានក្រមសីលធម៌ និងវិជ្ជាជីវៈរបស់ធនាគារ និងការគោរពសិទ្ធិមនុស្ស ។
- ដោយបានធ្វើការពិភាក្សាជាមួយបុគ្គលិក ធនាគារ អេស៊ីលីដាបានរៀបចំនូវគោលនយោបាយសង្គមនានា ដែលគ្របដណ្តប់លើ ៖ ១. ក្រមសីលធម៌ ២. ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ៣. សុខភាព និងសុវត្ថិភាព ៤. ទំនាក់ទំនងខាងក្រៅ ៥. សេរីភាពបង្កើតសមាគម និងសិទ្ធិក្នុងការចរចាជារួម ។ ឥឡូវអ្វីទាំងអស់នេះ ត្រូវបានផ្សព្វផ្សាយក្នុងប្រព័ន្ធ Lotus Notes ដូច្នេះបុគ្គលិកម្នាក់ៗអាចទទួលនូវអ្វីដែលជាការកែប្រែថ្មី និងទាន់សម័យដោយសេរី (ថែមទាំងមិនចាំបាច់ប្រើក្រដាសផង) ។
- បុគ្គលិកទាំងអស់មានប្រតិភូបុគ្គលិក ដែលពួកគេធ្វើការបោះឆ្នោតជ្រើសរើសដោយផ្ទាល់ដោយមិនរាប់បញ្ចូលថ្នាក់ដឹកនាំ និងគណៈកម្មាធិការកីឡាសម្រាប់បុគ្គលិក ដើម្បីលើកកម្ពស់សុខភាព និងបង្កើននូវចំណងមិត្តភាព ។ នៅការិយាល័យកណ្តាល របស់ធនាគារអេស៊ីលីដាមានគិលានដ្ឋានមួយដែលមានលោកវេជ្ជបណ្ឌិតម្នាក់ និងគិលានុបដ្ឋាយិកា២នាក់ បម្រើការពេញម៉ោង ។ ការអនុវត្តការងារប្រកបដោយសុវត្ថិភាពលើបញ្ហាសុខភាព គឺជាផ្នែកមួយនៃការហ្វឹកហ្វឺនដែលផ្តល់ជូនគ្រប់កម្មករនិយោជិត ក្រោមការត្រួតពិនិត្យរបស់លោកវេជ្ជបណ្ឌិត ។ គោលការណ៍សុខុមាលភាព និងសុវត្ថិភាព ដែលស្ថិតក្រោមការទទួលខុសត្រូវផ្ទាល់របស់អនុប្រធាននាយកប្រតិបត្តិ និងជាគណៈប្រធាននាយកប្រតិបត្តិអភិបាលកិច្ច បានដាក់ឱ្យអនុវត្ត នៅក្នុងនោះក៏រួមមានគោលការណ៍ដែលគ្រប់គ្រងដោយគណៈកម្មាធិការមួយ សម្រាប់ជួយគាំទ្រដល់បុគ្គលិកដែលមានជំងឺអេដស៍ ។
២០២១ | ២០២១ | ២០២០ | ២០១៩ | ២០១៨ | |
---|---|---|---|---|---|
ការបម្រើការងារ | |||||
ចំនួនបុគ្គលិក | ១២.០៨៣ | ១២.០៨១ | ១២.០១៣ | ១១.៩៤៨ | ១២.១៧៧ |
ប្រុស | ៧.៣៩៦ | ៧.៣៣១ | ៧.២៥២ | ៧.១៣២ | ៧.២៧០ |
ស្រី | ៤.៦៨៧ | ៤.៧៥០ | ៤.៧៦១ | ៤.៨១៦ | ៤.៩០៧ |
ចំនួនបុគ្គលិក (FTE) | ១២.០៩៥ | ១២.០៥៧ | ១១.៩៧៥ | ១១.៩៨៤ | ១២.៣០៧ |
ការបណ្តុះបណ្តាល និងការអប់រំ | |||||
ការបណ្តុះបណ្តាល (កម្មវិធីបំពាក់បំប៉ន និងអភិវឌ្ឍវិជ្ជាជីវៈ) | ៧.៨១៩ | ៥.៩១១ | ៧.២៩៣ | ៥.០៧៧ | ៣.៨០១ |
ការបណ្តុះបណ្តាលបុគ្គលិកចូលថ្មី (កម្មវិធីដំបូង) | ៧២៩ | ៧៧៨ | ៩៨៨ | ៩៤៧ | ៥៤៩ |
ការបណ្តុះបណ្តាលនិស្សិតនៅក្នុងស្រុក | ៣៩៦ | ៤១៥ | ២៣៧ | ៦៤៥ | ៦១០ |
ការបណ្តុះបណ្តាលនិស្សិតបរទេស | - | - | ៥ | ៤ | - |
សហគមន៍
ធនាគារអេស៊ីលីដា ទទួលស្គាល់ថា ការចូលរួមបំពេញនូវតួនាទីជាប្រជាពលរដ្ឋដ៏ល្អក្នុងសហគមន៍របស់យើង ជាបច្ច័យមួយដ៏ល្អសម្រាប់ផលប្រយោជន៍ និងភាពរុងរឿងរបស់យើងទាំងអស់គ្នា ។ គំនិតផ្តួចផ្តើមសំខាន់ៗដែលយើងកំពុងអនុវត្ត គឺ ៖
- អភិវឌ្ឍ និងផ្តល់ជូននូវផលិតផលនិងសេវាកម្ម ឱ្យបានសមស្របប្រកបដោយការសម្រិតសម្រាំងយ៉ាងប្រុងប្រយ័ត្ន និងអភិវឌ្ឍឱ្យសមស្របទៅនឹងតម្រូវការពិសេសក្នុងសង្គមកម្ពុជាយើង ។ ក្នុងឆ្នាំ២០០៦ ធនាគារអេស៊ីលីដា បានបង្កើតនូវសេវាឥណទានគេហដ្ឋានដែលមានអត្រាការប្រាក់ថេររយៈពេល ១៥ឆ្នាំ ដែលអាចធ្វើឱ្យប្រជាជនកម្ពុជាគ្រប់រូប ជាពិសេសសម្រាប់អ្នកដែលមានទ្រព្យសម្បត្តិតិចតួច អាចមានលទ្ធភាពទិញលំនៅដ្ឋានផ្ទាល់ខ្លួនបាន ។
- ពង្រីកបណ្តាញប្រតិបត្តិការ ដោយផ្តល់សេវាកម្មធនាគារដល់សហគមន៍ថ្មីៗ ដែលមានទីតាំងនៅកន្លែងផ្សេងៗ ដោយពង្រីកបណ្តាញប្រតិបត្តិការនៅតាមបណ្តាខេត្ត-រាជធានី និងពង្រីកសេវាកម្មធនាគារតាមរយៈប្រព័ន្ធអនឡាញ ដើម្បីប្រមូលនូវប្រាក់សន្សំឱ្យបានកាន់តែច្រើន ។ ការពង្រីកបណ្តាញប្រតិបត្តិការ អេធីអឹម ដែលបម្រើសេវាកម្ម ២៤ម៉ោងក្នុងមួយថ្ងៃ និង៧ថ្ងៃក្នុងមួយសប្តាហ៍ នៅគ្រប់បណ្តាខេត្ត-រាជធានីក្នុងឆ្នាំ២០១០ បានបង្កនូវភាពងាយស្រួលដល់អតិថិជន អាចធ្វើប្រតិបត្តិការបានគ្រប់ពេលវេលា តាមតម្រូវការរបស់ខ្លួនដោយមិនគិតពីម៉ោងបម្រើការងារ ឬថ្ងៃឈប់សម្រាកសាធារណៈឡើយ ។ ក្នុងខែមេសា ឆ្នាំ២០១៧ ធនាគារបានដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់នូវ "សេវាអេស៊ីលីដាម៉ូបាល" គឺជាសេវាហិរញ្ញវត្ថុមួយប្រភេទដែលអនុញ្ញាតឲ្យអតិថិជន និងសាធារណជនទូទៅ ដែលធ្លាប់ ឬមិនធ្លាប់ប្រើសេវាធនាគារពីមុនមក ជាមួយធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី ឬធនាគារផ្សេង អាចធ្វើប្រតិបត្តិការសេវាធនាគារ តាមរយៈទូរស័ព្ទចល័ត ។ ក្នុងឆ្នាំ២០១៤ និង ២០១៥ ធនាគារបានដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់សេវាអេស៊ីលីដាអ៊ីនធើណែត និងសេវាអេស៊ីលីដាអ៊ីខុមមើស ដែលអនុញ្ញាតឱ្យអតិថិជនធ្វើប្រតិបត្តិការសេវាហិរញ្ញវត្ថុ និងទូទាត់ទំនិញ-សេវាកម្មផ្សេងៗ បានគ្រប់ពេលវេលា គ្រប់ទីកន្លែង ។
- នៅចុងឆ្នាំ២០២២ ធនាគារ អេស៊ីលីដា បានសិក្សាស្រាវជ្រាវពីកម្រិតជីវភាពរស់នៅរបស់អតិថិជន ដែលប្រើប្រាស់ឥណទានអាជីវកម្មខ្នាតតូច និង ឥណទានអាជីវកម្មខ្នាតមធ្យម និងសាជីវកម្ម ដើម្បីវាស់ស្ទង់ពីផលប៉ះពាល់នៃសេវាកម្មឥណទានរបស់ធនាគារ អេស៊ីលីដា ។ ការសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះធ្វើឡើងចំពោះអតិថិជនចំនួន ២.២៧២នាក់ (អតិថិជនស្រ្តីមានចំនួន ៥៤,២៣%) ដែលជ្រើសរើសដោយចៃដន្យចេញពីអតិថិជនឥណទានចំនួន ៣៦១.៦៦៨ ដែលក្នុងនោះមាន ៧០,១៦% ជាអ្នកជំនួញ, ១៥,៤០% ជាកសិករ-កម្មករ និង ១៤,៤៤% ជាក្រុមហ៊ុនឯកជន-អង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាល-មន្រ្តីរាជការ ។ លទ្ធផលនៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវបង្ហាញថា លើគ្រប់វិស័យអតិថិជនចំនួន ៨១,៧៨% មានកម្រិតជីវភាពល្អប្រសើរឡើងក្រោយពីបានទទួលឥណទានពីធនាគារ អេស៊ីលីដា ហើយ ៦,៧៨% មិនមានការប្រែប្រួល និង ១១,៤៤% បានធ្លាក់ចុះ ។
- វិធានការយ៉ាងតឹងរ៉ឹង ត្រូវបានដាក់បញ្ចូលក្នុងគោលការណ៍ ដើម្បីហាមឃាត់ដល់ការលក់ ឬជំរុញឱ្យអតិថិជនយកឥណទានលើសពីសមត្ថភាព ឬជំរុញឱ្យគាត់ជាវផលិតផល ឬសេវាកម្មដែលមិនសមស្រប ។ តាមគោលការណ៍ ធនាគារអេស៊ីលីដាមិនតម្រូវឱ្យអតិថិជនដាក់ប្រាក់បញ្ញើកាតព្វកិច្ចឡើយ ។
- តម្លាភាព និងភាពជឿជាក់ក្នុងការផ្សព្វផ្សាយ គឺបានប្រតិបត្តិយ៉ាងតឹងរ៉ឹងនៅពេលអភិវឌ្ឍ ផ្សព្វផ្សាយ និងលក់ផលិតផលនិងសេវាកម្មរបស់ធនាគារ ហើយព័ត៌មានពេញលេញ និងលម្អិត បានផ្តល់ជូនអតិថិជនតាមរយៈខិត្តប័ណ្ណផ្សព្វផ្សាយ វេបសាយ និងសម្ភារផ្សព្វផ្សាយដទៃទៀត ។
- ធនាគារអេស៊ីលីដា អនុវត្តស្មើភាពគ្នាក្នុងការផ្តល់ប្រាក់កម្ចី ដោយមិនប្រកាន់ភេទ ឬពូជសាសន៍ ៖ អតិថិជនឥណទានចំនួន ៥៤,៨០% ជាស្ត្រី ។
- ការរក្សាអាថ៌កំបាំងសម្រាប់អតិថិជន ត្រូវបានបណ្តុះជាគំនិតសម្រាប់បុគ្គលិកទាំងអស់នៅពេលហ្វឹកហ្វឺន ហើយរាល់ការបំពានត្រូវបានចាត់ទុកថាជាកំហុសធ្ងន់ ។
- ដោយយល់ពីការលំបាកនៃពិការភាពនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ធនាគារអេស៊ីលីដាកំពុងតែគិតគូរយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់ក្នុងការសាងសង់ការិយាល័យថ្មី ឬជួសជុលកែលម្អការិយាល័យចាស់ ដើម្បីរៀបចំឱ្យមានភាពងាយស្រួលជូនពួកគាត់ជាពិសេស ។
- ក្នុងនាមជាស្ថាប័នពាណិជ្ជកម្មស្វែងរកប្រាក់ចំណេញ ធនាគារអេស៊ីលីដាពុំបានទទួលជំនួយឧបត្ថម្ភអ្វីឡើយ ប៉ុន្តែនៅពេលវេលាណាមួយ ឬកន្លែងសមស្រប ធនាគារអាចទទួលជំនួយហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បីផ្តល់សេវាកម្មមិនស្វែងរកប្រាក់ចំណេញ ដូចជាការរៀបចំសិក្ខាសាលាសម្រាប់សិក្ខាកាមនៅខាងក្រៅជាដើម ។
- ធនាគារអេស៊ីលីដា ពុំមានចំណងទាក់ទងទៅនឹងគណបក្សនយោបាយ ឬសាសនាណាមួយឡើយ ប៉ុន្តែស្វែងរកនូវសហប្រតិបត្តិការ និងអនុវត្តការងារប្រកបដោយភាពចុះសម្រុងជាមួយរដ្ឋាភិបាលដែលបានជាប់ឆ្នោត ។ ធនាគារចូលរួមយ៉ាងទៀងទាត់ក្នុងកិច្ចប្រជុំជាមួយមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ តាមរយៈសមាគមឧស្សាហកម្ម វេទិកាពាណិជ្ជកម្ម សភាពាណិជ្ជកម្ម និងសកម្មភាពជាក្រុមផ្សេងៗទៀត ។ ការជួបប្រជុំក្នុងលក្ខខណ្ឌជាឯកត្តបុគ្គលជាមួយមន្ត្រីនានា ត្រូវបានធ្វើឡើងប្រកបដោយតម្លាភាព ហើយបញ្ហាសំខាន់ផ្សេងៗត្រូវបានរៀបចំជាកំណត់ហេតុទុក ។ ធនាគារអេស៊ីលីដាមានបញ្ញត្តិយ៉ាងតឹងរ៉ឹងសម្រាប់គ្រប់គ្រងលើ "ការកំសាន្តមិនសមស្រប" និងសកម្មភាពផ្សេងៗទៀត ដែលអាចបើកចំហរចំពោះរាល់ចម្ងល់លើមូលដ្ឋាននៃសុចរិតភាព ក្នុងនោះរួមមានបញ្ញត្តិលើសេវាកម្មធនាគារក្នុងអត្រាមិនមែនពាណិជ្ជកម្ម (គោលនយោបាយផ្តល់ប្រាក់កម្ចី) ។
- ក្នុងឆ្នាំ២០២២ ធនាគារ អេស៊ីលីដា បានអនុញ្ញាតឱ្យនិស្សិតក្នុងស្រុកចំនួន ៣៩៦នាក់ ចុះមកធ្វើកម្មសិក្សា។
- ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី បានចូលរួមសកម្មភាពសង្គម និងមនុស្សធម៌សំខាន់ៗ តាមរយៈការបរិច្ចាគ និងឧបត្ថម្ភ ដូចមានបង្ហាញទីនេះ។
២០២២ | ២០២១ | ២០២០ | ២០១៩ | ២០១៨ | |
---|---|---|---|---|---|
កម្រិតជីវភាព | |||||
កើនឡើង | ៨១,៧៨% | ៨០,១៥% | ៧៨,៣១% | ៩២,៤០% | ៩០,៩០% |
នៅថេរ | ៦,៧៨% | ៥,៣៧% | ៦,០៨% | ៣,៥៧% | ៦,២៣% |
ធ្លាក់ចុះ | ១១,៤៤% | ១៤,៤៧% | ១៥,៦១% | ៤,០៣% | ២,៨៧% |
សំគាល់ ៖
- FTE (Full Time Equivalent): ចំនួនមធ្យមនៃកម្មករនិយោជិត បម្រើការពេញម៉ោងក្នុងមួយឆ្នាំ ។
- * សមមូលឧស្ម័នកាបូនិកត្រូវបានគណនាយោងតាមគោលការណ៍របស់ Greenhouse Gas Protocol ។